آغاز همکاری‌های موثر ایران و اتحادیه اوراسیا با ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک
آغاز همکاری‌های موثر ایران و اتحادیه اوراسیا با ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک

نخست وزیر موقت ارمنستان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران شریک بسیار مهمی برای ارمنستان است. به گزارش اخبار آزاد مناطق، نیکول پاشینیان همچنین به توافق‌نامه موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این توافق فرصت خوبی برای ایران […]


نخست وزیر موقت ارمنستان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران شریک بسیار مهمی برای ارمنستان است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، نیکول پاشینیان همچنین به توافق‌نامه موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این توافق فرصت خوبی برای ایران است تا همکاری موثری را با اتحادیه اوراسیا کند.

نخست وزیر موقت ارمنستان تصریح کرد روابط گرم و رعایت حسن همجواری میان ایران و ارمنستان باعث تقویت روابط ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا خواهد شد.

پاشینیان افزود: چنین همکاری با توجه به مشکلاتی که آمریکا برای ایران و کشورهای اوراسیا به وجود آورده است، فرصتی مناسب برای هر دو طرف محسوب می‌شود.

توافقنامه موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران، ۱۷ماه مه سال جاری در شهر آستانه امضا شد.

تیگران سرکیسیان رئیس کمیسیون اقتصادی اوراسیا، در جریان امضای این توافق‌نامه خاطرنشان کرد: حجم تجارت میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال‌۲۰۱۷ میلادی به ۲٫۷میلیارد دلار رسیده است.

این توافق‌نامه شامل قوانین اساسی تجارت بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران می باشد و تا حد ممکن به قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) نزدیک است. در توافق‌نامه موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری میان اتحادیه اقتصادی اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران، تعهدات طرفین برای کاهش یا لغو حقوق گمرکی و دیگر موانع غیرگمرکی برای برخی از کالاها در راستای تشویق همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو طرف تعریف شده است.

روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران می‌توانند پس از سه سال، قرارداد دائمی منطقه آزاد تجاری امضا کنند.

نوشته آغاز همکاری‌های موثر ایران و اتحادیه اوراسیا با ایجاد منطقه آزاد تجاری مشترک اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link