آمریکا مدعی دورغین حقوق بشر/ حقوق بشر آلت دستی برای سلطه‌گران است :: خبرگزاری خانه ملت
آمریکا مدعی دورغین حقوق بشر/ حقوق بشر آلت دستی برای سلطه‌گران است :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] یحیی کمالی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه آمریکا در واقع با حرف ها و رفتارهایش دنیا را به بازی گرفته است. وی افزود:آمریکا برای فروش تسلیحات خود و کسب منافع، دست به هرکاری می زند و هر حرفی را می زند. بیشتر بخوانید:   نماینده مردم […]

[ad_1]

یحیی کمالی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه آمریکا در واقع با حرف ها و رفتارهایش دنیا را به بازی گرفته است.

وی افزود:آمریکا برای فروش تسلیحات خود و کسب منافع، دست به هرکاری می زند و هر حرفی را می زند.

بیشتر بخوانید:

 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس با بیان اینکه جنگ یمن را آمریکایی ها شروع کردند و این جنگ را آمریکایی ها پشتیبانی کردند،تاکیدکرد:لجستیک و تجهیزات کامل نظامی را آمریکایی ها در اختیار عربستان قرار دادند و امروز وقتی که سلاح هایشان را فروختند و نهایتاً در حوزه فروش اسلحه اقناع شدند و کارشان تمام شده و خودشان را مدافع حقوق بشر می دانند.

عضوفراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا چهره عوض کرده و می گوید جنگ یمن باید پایان پذیرد ،ادامه داد:در شرایط خطای محض هم از ناحیه دیوانه گان و سفیهان و حتی صغار اگر جنایاتی رخ بدهد،آنها هم به نوبه خودشان در جایی مانند حوزه ضمانت اجرایی مالی قابل بازخواست هستند.

اظهارنظرهای مضحک برای ردگم کردن افتضاحات آمریکا در منطقه است

کمالی پور ادامه داد:اینکه آمریکا اعلام می‌کند که عربستان امکان صحیح استفاده از تسلیحات را نمی داند؛حرف مسخره و مضحکی است و با هیچ عرف بین المللی سازگاری ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبیعت جنگ و سلاح  جنگی این است که به هر جایی نفوذ کند،تخریب می‌کند و به هر کسی برخورد کند،کشته و یا زخمی می شود،تاکید کرد:ما به آمریکا می گوییم شما که می توانستید سلاح در اختیار سعودی  بگذارید،نحوه استفاده از آن را هم یادشان می دادید.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس تاکید کرد:این اظهارنظرهای مضحک برای ردگم کردن افتضاحاتی است که آمریکا در منطقه به وجود آورده است.

سازمان های حقوق بشری توانایی رویارویی با کشورهای قدرتمند دنیا را  ندارند

وی با اشاره به فجایع انسانی که در یمن اتفاق افتاده است،مطرح کرد:متاسفانه تفکری که ما از حقوق بشر داریم با آنچه که در عینیت مشاهده می کنیم؛متفاوت است و فاصله خیلی زیادی دارد؛علت آن این است که نهادهای بین المللی مرتبط با سازمان های حقوق بشری بیشتر مرتزق کشورهای قدرتمند دنیا هستند و از آن طرف هم توانایی رویارویی با کشورهای قدرتمند دنیا را نداشته و ندارند.

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سازمان های حقوق بشری دنیااگر حرفی می‌زنند حرف‌شان خیلی اهمیتی ندارد و در حوزه عملکرد نیز توانایی ندارند،وقتی یک کشوری در محاصره است خودشان را به خطر نمی اندازد که ورود کرده و کار خیرخواهانه و حقوق بشری انجام نمی دهند.

حقوق بشر آلت دستی برای کشورهای سلطه‌گر و استکباری

کمالی پور تاکید کرد:دریک کلام می توان گفت که حقوق بشر آلت دستی است برای کشورهای سلطه‌گر و استکباری که آنها با همین حقوق بشر،باز به اهداف خودشان دسترسی پیدا می‌کنند.

وی مطرح کرد:از همان روزی که این جنگ شروع شد و یا حتی قبل از اینکه این جنگ شروع بشود،کشور و مردم یمن به لحاظ بسترهایی که وجود داشت،مردم نیازمند فقیری بودند بنابراین این جنگ به فقر آنها افزوده و منابع آنها را نابود کرده است و همه زیرساخت‌ها را خراب کرده است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه اتفاقات ریشه در خودخواهی و خودمحوری همین کشورهای سلطه گری و استعمارگر دارد که امروز می‌خواهند به نوعی ادعای دلسوزی کنند و جنگ را تمام کنند،خودشان جنگ را شروع کردند و می‌بینند که نتیجه نمی گیرند و به اهداف و منافع خودشان دسترسی پیدا کردند ؛خودشان به پایان می رسانند و این ،موضوع جدیدی نیست.

به گزارش خانه ملت؛ترامپ در مصاحبه‌ای گفته که سعودی‌ها نمی‌دانند چطور از بمب‌های آمریکایی در جنگ یمن استفاده کنند.

در ماه آگوست سال جاری میلادی،(مردادماه) ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به اتوبوس حامل کودکان یمن حمله و دست‌کم 51 نفر که 40 نفر از آنها کودک بودند را به شهادت رساند.سی‌ان‌ان اندکی بعد گزارش داد که سلاح مورد استفاده در حمله 9 اوت به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی، بمب هدایت‌شونده لیزری 500 پوندی از نوع ام‌کا‌82 بوده که ساخت کارخانه لاکهید مارتین است.پس از آن فشارها بر آمریکا برای کاهش فروش سلاح به عربستان سعودی شدت گرفته که البته با بی‌اعتنایی مواجه شده است./

پایان پیام

[ad_2]

Source link