ارائه خدمات بانکی و ارتباطی رایگان به استارتاپ ها توسط بانک ایران زمین
ارائه خدمات بانکی و ارتباطی رایگان به استارتاپ ها توسط بانک ایران زمین

به گزارش اخباربانک، مرکز نوآوری بانک ایران زمین با هدف حمایت از زیست بوم کسب‌وکارهای نوپای کشور قصد دارد با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران بسته خدمات بانکی و ارتباطی رایگان به استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان ارائه کند. وحید محمودیان مدیرعامل مرکز نوآوری ایران زمین در ابتدای این مراسم با اشاره به […]

به گزارش اخباربانک، مرکز نوآوری بانک ایران زمین با هدف حمایت از زیست بوم کسب‌وکارهای نوپای کشور قصد دارد با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران بسته خدمات بانکی و ارتباطی رایگان به استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان ارائه کند.

وحید محمودیان مدیرعامل مرکز نوآوری ایران زمین در ابتدای این مراسم با اشاره به اقدمات انجام گرفته در این مرکز برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها اظهار داشت: هدف از امضای تفاهم‌نامه همکاری بانک ایران زمین و سازمان فناوری اطلاعات ایران این است که بتوانیم مجموعه‌ای از خدمات را به استارت‌آپ‌ها و طرح های نوآفرین ارائه و از کسب‌وکارها حمایت کنیم.

به گفته محمودیان؛ هدف مرکز نوآوری بانک ایران زمین ارائه زیرساخت های مناسب به کسب و کارها به جای سرمایه و سرمایه گذاری است.

فرزاد غصنفری، مدیر توسعه تجاری آرین تل نیز با اشاره به همگرایی بانک ایران زمین و مجموعه های درون بانک بیان داشت: استراتژی شرکت رفتن به اقیانوس آبی است و استارتاپ هایی انتخاب شده که بازار ساز هستند، پلتفرم بانک ایران زمین سیستم بانکداری باز در اختیار استارتاپ ها جهت رشد آن ها قرار می دهد ، هدف این است که خدماتی همچون تراکنش های مالی، احراز هویت و صدها مورد دیگر به آن ها ارائه شود.

در ادامه مراسم فرهاد اینالویی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص شاخص‌هایی که می‌توان ازطریق آن پی به دیجیتالی‌شدن یک سازمان برد، اشاره کرد و اظهار داشت: اولین شاخص میزان تراکنش‌های غیرحضوری یک سازمان است؛ ۹۷ درصد از تراکنش‌های بانک ایران زمین به‌صورت غیرحضوری و بیرون از شعبه انجام می‌شوند. شاخص دیگر بحث داده‌های دیجیتایزشده است و مهم است که داده‌ها قبل از دیجیتالی شدن، دیجیتایز شوند. همچنین تعداد سرویس‌ها در یک پلتفرم باز نیز یک شاخص محسوب می‌شود؛ ما در مرکز نوآوری ایران زمین بیش از ۲۰۰ سرویس بانکی بانک ایران زمین را قرار داده‌ایم. علاوه بر این، تعداد کانال‌های ارائه خدمت نیز مهم است؛ اینکه یک سازمان از چند کانال برای ارائه سرویس‌های خود به مشتری استفاده می‌کند.

اینالویی موضوع کاهش هزینه‌ها را نیز در این راستا بسیار مهم دانست و گفت: برخی از بانک‌ها و سازمان‌ها می‌گویند که حرکت به سمت دیجیتالی شدن هزینه دارد ولی باید توجه کرد که اگر سازمانی به سمت تحول دیجیتال حرکت کرد و حداقل ۳۰ درصد از هزینه‌های عملیاتی آن کاسته نشد، مسیر را اشتباه انتخاب کرده است. انجام یک تراکنش در شعبه بانک بیش از ۱۰۰ برابر یک تراکنش آنلاین هزینه دارد، در نتیجه هر چه به سمت دیجیتالی شدن حرکت می‌کنیم باید هزینه‌هایمان نیز کاهش پیدا کند.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین شاخص مهم بعدی را موضوع نوآوری باز اعلام کرد و توضیح داد:‌ ما در بانک‌ها مدت‌ها است به این نتیجه رسیده‌ایم که نوآوری در داخل سازمان رخ نمی‌دهد و باید نوآوری را از بیرون به داخل سازمان تزریق کرد چراکه بانک می‌تواند در سال حدود دو الی سه محصول جدید ارائه کند ولی وقتی سازمانی در فضای اکوسیستم نوآوری باز قرار می‌گیرد، تمام استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها گسترش‌دهنده محصول آن خواهند شد و تنها کافی است که آن سازمان پلتفرم را در اختیار استارت‌آپ قرار دهد. ما تجربه بسیار خوبی در این زمینه داشتیم و همراه ‌بانک ایران زمین محصول این همکاری است.

وی افزود: در نهایت نیز سازمان باید در حین دیجیتالی‌شدن تغییر رفتار مشتری را حس کند. باید براساس داده‌ای که از مشتری دارد، تجربه