از طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان چه خبر؟
از طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان چه خبر؟

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم طرقبه در مجلس، از بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در صحن مجلس تا دو هفته آ‌ینده خبر داد.    محمد دهقان نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین خبر‌ها از طرح اعاده اموال نامشروع گفت: این طرح که تاکنون به امضای ۲۰۶ تن از نمایندگان مجلس […]



خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم طرقبه در مجلس، از بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در صحن مجلس تا دو هفته آ‌ینده خبر داد. 

 

محمد دهقان نماینده مردم طرقبه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین خبر‌ها از طرح اعاده اموال نامشروع گفت: این طرح که تاکنون به امضای ۲۰۶ تن از نمایندگان مجلس رسیده، در دستور کار بررسی مجلس هست و علت تاخیر بررسی آن در جلسه علنی خانه ملت، وجود طرح‌های دیگری است که پیش از طرح اعاده اموال تقدیم هیئت رئیسه شده و طبق آیین نامه ابتدا باید این طرح‌ها مورد بررسی قرار گیرند.

وی افرود: ما از تاخیر اجباری که توسط هیئت رئیسه در بررسی طرح در صحن علنی ایجاد شد، کمال استفاده را کرده و نظرات کارشناسی برای تکمیل طرح را مورد بررسی قرار داده و اصلاحات جزئی نیز در طرح اعمال کردیم که باعث پخته‌تر شدن آن شده است.

دهقان با اشاره به بعضی انتقادات که به طرح اعاده اموال نامشروع توسط برخی کارشناسان و مسئولان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: از آنجا که هدف این طرح، جراحی برای تحقق عدالت است، حتما کسانیکه در اوایل انقلاب با دست خالی به مناصب حکومتی رسیده و امروز ثروت‌های چند صد میلیاری برای خود جمع کرده‌اند، به مخالفت با آن می‌پردازند.

نماینده مردم طرقبه، شاندیز و چناران در مجلس با بیان اینکه آن دسته از افراد رانت‌خوار که قصد سنگ‌اندازی برای جلوگیری از به نتیجه رسیدن طرح اعاده اموال نامشروع دارند، در درون مجلس نیز دارای دوستانی هستند که بدون شک تلاش می‌کنند مانع به نتیجه رسیدن این طرح شوند، تاکید کرد: اکثر قریب به اتفاق نمایندگانی که تاکنون طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را به امضا رسانده‌اند بدون هیچگونه ملاحظه‌ای، همچنان برامضای خود پایبند هستند، به طوری که حتی اجازه تبدیل دو فوریت طرح به یک فوریت را نیز نمی‌دهند. البته ممکن است افراد اندکی هم باشند که به خاطرمطالبه عمومی و بدون اعتقاد واقعی به ضرورت باز پس گیری اموال مردم از حرام خواران فاسد طرح را امضا کرده باشند.

وی با بیان اینکه به گفته هیئت رئیسه مجلس طرح اعاده اموال تا دوهفته آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت، یادآور شد: ما در کنار اینکه این طرح دو هفته دیگر در مجلس مطرح می‌شود حتما از نظرات کارشناسی استقبال می‌کنیم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس همچنین خاطر نشان کرد: برخی کارشناسان دو ایراد به این طرح داشتند که یکی از این ایراد‌ها مربوط به مسائل قضایی بود که این ایراد در نسخه جدید طرح اعاده اموال اصلاح شده است. ایراد دیگر طرح در خصوص ماهیت اموال نامشروع بود که با تمهیداتی که اتخاذ کردیم، امیدواریم که این طرح پس از تصویب در مجلس، بتواند از فیلتر شورای نگهبان نیز عبور کند.



Source link