اعضای شورا می خواهند رای سفید دهند؟!
اعضای شورا می خواهند رای سفید دهند؟!

[ad_1] اعتماد: شب گذشته خبر غیر رسمی مبنی بر احتمال رای سفید برخی اعضای شورای شهر تهران در فرآیند رای‌گیری برای شهردار منتشر شد. غلامرضا ظریفیان در مورد احتمال رای سفید برخی اعضای شورای شهر به شهردار تهران می‌گوید رای اجماعی به شهردار تهران سنتی غلط است که جا افتاده در حالی که ممکن است […]

[ad_1]

اعتماد: شب گذشته خبر غیر رسمی مبنی بر احتمال رای سفید برخی اعضای شورای شهر تهران در فرآیند رای‌گیری برای شهردار منتشر شد. غلامرضا ظریفیان در مورد احتمال رای سفید برخی اعضای شورای شهر به شهردار تهران می‌گوید رای اجماعی به شهردار تهران سنتی غلط است که جا افتاده در حالی که ممکن است مثل هر انتخابات دیگری برخی موافق، برخی مخالف و برخی هم رای ممتنع داشته‌باشند. او همچنین معقتد است که هر جریانی که در انتخاب شهردار نقش دارد باید پیامد‌های آن را هم بپذیرد چرا که بخشی از مدیریت کلان‌شهر‌ها به ویژه تهران سیاسی است و به پای جریان فکری نوشته می‌شود که در شورای شهر حضور دارند.

ظریفیان می گوید: به عقیده من با مساله انتخاب شهردار تهران باید کمی عادی‌تر و منطقی‌تر روبرو شد. سنت‌هایی گذاشته شد که برای مثال شهردار باید حتما با اجماع رای اعضای شورای شهر انتخاب شود که این سنتی غلط است. اساسا ضرورتی ندارد که حتما شهردار اجماع همه اعضای شورای شهر را داشته و با رای همه اعضای به شهرداری برود. یکی از وظایف مهم شورای شهر انتخاب شهردار و نظارت جدی بر عملکرد شهرداری است. به همین دلیل لازم است شورای شهر با هر شهرداری برخوردی منطقی داشته باشد. به هر حال هر شهرداری قوت‌ها و ضعف‌هایی دارد. هر کاندیدایی وقتی برنامه‌های خود را برای شهرداری مطرح می‌کند طبیعتا برخی می‌پسندند و برخی اقبالی به آن برنامه ندارند. فکر می‌کنم باید کمی از این فضای سیاست‌زده برای انتخاب شهردار و اداره شهرداری خارج شویم.

با توجه به شرایط فعلی و اینکه افکار عمومی و هواداران اجتماعی گفتمان اصلاح‌طلبی منتظرند تا مسائل و مشکلات شهر تهران سریعتر حل و فصل شود ضرورت دارد تا اعضای شورای شهر بر اساس این مطالبه رفتار صحیحی از خود نشان دهند. با این تفاسیر حس رضایتمندی مردم از اصلاح طلبان رابطه مستقیمی با اقدام صحیح اعضای شورای شهر تهران دارد. مهم فرآیند انتخاب شهرداری تهران است که درست و براساس اصول و برخورد عاقلانه انجام شود. در این صورت مردم هم احساس می‌کنند که این شهردار انتخاب شورای شهر برای مردم تهران است.

[ad_2]

Source link