الزامات برای از بین بردن اشرافی‌گری
الزامات برای از بین بردن اشرافی‌گری

[ad_1] باشگاه خبرنگاران جوان: حسین شیخ‌الاسلام عضو جامعه اسلامی مهندسین، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تحقق عدالت در جامعه اظهار کرد: عدالت یکی از اصولی است که انقلاب برپایه آن بنا شده و از مهمترین اقداماتی است که جمهوری اسلامی باید در دستور کار قرار دهد. وی افزود: البته اقداماتی در زمینه […]

[ad_1]

باشگاه خبرنگاران جوان: حسین شیخ‌الاسلام عضو جامعه اسلامی مهندسین، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تحقق عدالت در جامعه اظهار کرد: عدالت یکی از اصولی است که انقلاب برپایه آن بنا شده و از مهمترین اقداماتی است که جمهوری اسلامی باید در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: البته اقداماتی در زمینه تحقق این امر صورت گرفته، اما هنوز درخور و شایسته نظام و مردم نبوده و برای تحقق کامل آن نیازمند ساختار اقتصادی و سیاسی منسجم هستیم.

شیخ‌الاسلام تأکید کرد: تمام مسائلی که باعث می‌شود عده‌ای از افراد بدون سعی و تلاش و تنها به دلیل داشتن رابطه، به امکانات و رانت دست پیدا کنند؛ باید از بساط نظام برچیده شوند.

عضو جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: تحقق این امر به واسطه مبارزه با فساد و توجه به اقتصاد مقاومتی و از طرفی تکیه بر تولید داخلی و سعی و تلاش محقق می‌شود.

وی با اشاره به پدیده ارتجاع که یکی از آفات انقلاب است، تصریح کرد: باید ساختاری در کشور پدید آید که مسئولان تنها به دنبال تحقق اهداف انقلاب باشند و در این زمان است که می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم.

شیخ‌الاسلام خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که باعث شد تا مردم انقلاب کنند، فساد اقتصادی موجود در ساختار نظام شاهنشاهی بود، لذا اگر فساد از بین نرود و به مرور زمان این مسئله در کشور طبیعی جلوه کند، دچار ارتجاع خواهیم شد.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به تقویت بنیه دفاعی اذعان کرد: در این زمینه قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده و تصمیمات حکیمانه‌ای گرفته شده است.

وی بیان کرد: بنا کردن دفاع کشور براساس توان موشکی اقدام مقتدرانه‌ای بود، چرا که بومی بوده و وسایل مورد نیاز آن از داخل کشور تأمین می‌شود و در نتیجه نیازی به خارج از مرز‌ها نداریم.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: همچنین متعهدترین اشخاص در کشور برای دفاع از تمامیت ارضی به سپاه و دستگاه‌های امنیتی پیوسته‌اند، به همین دلیل در این زمینه بسیار جلو هستیم تا جایی که هیچ متجاوزی مانند اسرائیل و آمریکا حتی جرأت نمی‌کنند که فکر تهاجم به مرز‌های ایران را در سر بپرورانند.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت روحیه مردمی و دوری از اشرافی‌گری افزود: مهمترین پایه نظام و انقلاب مردم هستند و اشرافی‌گری پدیده‌ای شوم و شیطانی است که این سرمایه اجتماعی را از بین می‌برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فاصله طبقاتی فاحش، مردمی‌بودن نظام را تضعیف می‌کند، لذا برای از بین بردن اشرافی‌گری باید مبارزه با فساد در دستور کار دولت قرار گیرد.

[ad_2]

Source link