اپلیکیشن موبایل شهر فرودگاهی امام(ره) آماده بهره‌برداری است
اپلیکیشن موبایل شهر فرودگاهی امام(ره) آماده بهره‌برداری است

[ad_1] به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از تولید اپلیکیشن «شهر فرودگاهی امام(ره)» خبر داد و گفت: این نرم‌افزار در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و مسافران فرودگاه با استفاده از فناوری پردازش زبان طبیعی‌(NLP) تهیه شده که برای اولین بار به زبان فارسی اجرا […]

[ad_1]

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از تولید اپلیکیشن «شهر فرودگاهی امام(ره)» خبر داد و گفت: این نرم‌افزار در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان و مسافران فرودگاه با استفاده از فناوری پردازش زبان طبیعی‌(NLP) تهیه شده که برای اولین بار به زبان فارسی اجرا می‌شود.

امین‌زاده ادامه داد: پردازش زبان طبیعی یک حوزه جدید و گسترده از فناوری است که تعامل میان انسان و کامپیوتر را با ترکیب علوم رایانه‌ای، هوش مصنوعی و زبان شناسی ممکن می‌سازد.

مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه کامیپوتر برای فهم زبان انسان باید از الگوریتم‌های پیچیده‌ای استفاده کند، گفت: هوش مصنوعی کامپیوتر باید صدای انسان به زبان‌ها و گویش‌های مختلف را پردازش کند، معنا و مفهوم آن را دریابد و پاسخ متناسب را ارائه کند که فناوری دانش‌بنیان پردازش زبان طبیعی این هدف را دنبال می‌کند.

امین‌زاده عنوان کرد: برای اولین بار در ایران دولت به جای مدیریت پروژه و خریداری خدمت، در نقش توسعه‌دهنده و شتاب‌دهنده یک فناوری استارت‌آپ ظاهر شده است تا بخش خصوصی در تعامل با شهروندان، بتواند بر مبنای نیازهای مردم خدمات بهتری را ارائه دهد.

وی افزود: اپلیکیشن شهر فرودگاهی امام(ره) دارای دو لایه از خدمات است که در لایه اول سرویس‌هایی که باید به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار گیرند، مانند اطلاع‌رسانی پروازها به مخاطب عرضه می‌شود و لایه دوم شامل خدماتی است که مسافر باید برای آنها هزینه پرداخت کند، مانند رزرو هتل، تاکسی و پارکینگ.

مدیرکل دفتر شهر فرودگاهی الکترونیکی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اظهار داشت: اپلیکیشن با استفاده از این مدل تجاری به درآمدزایی خواهد رسید و بقای آن وابسته به استفاده و بازخورد شهروندان خواهد بود که در نهایت به رشد و توسعه نرم افزار منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه فرآیند تولید اپلیکیشن شهر فرودگاهی امام(ره) به پایان رسیده است، گفت: فاز تست نرم‌افزار آغاز شده تا مشکلات احتمالی را احصاء کنیم و بلافاصله بعد از این فرآیند، اپلیکیشن آماده افتتاح و عرضه عمومی خواهد بود.

امین‌زاده تصریح کرد: این نرم‌افزار هم‌اکنون برای پلتفرم اندروید و به زبان فارسی طراحی شده و در نسخه‌های بعد براساس رفتار مصرف‌کنندگان و نیاز شهروندان، برای سیستم عامل‌iOS و زبان عربی یا انگلیسی نیز توسعه خواهد یافت.

گفتنی است، اپلیکیشن شهر فرودگاهی امام(ره) شامل خدمات گسترده و متنوعی ازجمله اطلاعات پروازهای ورودی و خروجی، استعلام ممنوع‌الخروجی، پرداخت عوارض خروج، اعلام نرخ ارز، فرم نظرسنجی، درخواست خودرو، اشیاء گم شده، اقامت در هتل، رزرو‌CIP، اطلاعات آب و هوایی، مسیریابی، نقشه فرودگاه، اطلاعات شرکت‌های هواپیمایی، خدمات پارکینگ، سوالات متداول و لیست پروازهای من می‌باشد که به صورت هوشمند به مسافران فرودگاه ارائه خدمت می‌کند.

نوشته اپلیکیشن موبایل شهر فرودگاهی امام(ره) آماده بهره‌برداری است اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link