ایجاد مدارس بین‌المللی در منطقه آزاد ماکو متناسب با نیاز منطقه/ تدوین برنامه‌های توسعه منطقه با بهره‌گیری از طرح‌های پیشنهادی دانش‌آموزان و معلمان
ایجاد مدارس بین‌المللی در منطقه آزاد ماکو متناسب با نیاز منطقه/ تدوین برنامه‌های توسعه منطقه با بهره‌گیری از طرح‌های پیشنهادی دانش‌آموزان و معلمان

همایش بزرگ پرسش مهر با حضور غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، حجت الاسلام جباری امام جمعه شوط، مسئولین آموزش و پرورش و دانش آموزان در شهرستان شوط برگزار گردید. به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این همایش از ۳۱۹نفر که طرح توسعه‌ای ارائه داده بودند، تقدیر شد که از این میزان ۲۸۵نفر دانش‌آموز […]


همایش بزرگ پرسش مهر با حضور غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، حجت الاسلام جباری امام جمعه شوط، مسئولین آموزش و پرورش و دانش آموزان در شهرستان شوط برگزار گردید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این همایش از ۳۱۹نفر که طرح توسعه‌ای ارائه داده بودند، تقدیر شد که از این میزان ۲۸۵نفر دانش‌آموز و ۳۴مقاله و طرح توسط فرهنگیان و معلمان به دبیرخانه همایش ارسال شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزادماکو در این همایش گفت: تا سال‌۱۴۰۰ هیچ مدرسه کاه‌گلی در منطقه باقی نمی‌ماند.

غلامرضا سلیمانی درباره توسعه منطقه توضیحاتی داد و افزود: اولویت‌مان این است که تا سال‌۱۴۰۰ هیچ مدرسه کاه‌گلی در منطقه باقی نماند و ازآنجایی که تولید علم نیاز جامعه امروزی است، ضروری است که در مناطق مختلف براساس نیاز و موقعیت آن منطقه برنامه‌ریزی آموزشی صورت گیرد؛ ازسوی دیگر باید نسبت به فراهم‌سازی شرایط آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پیشرفته در مدارس اقدامات لازم صورت گیرد.

سلیمانی از وجود سه مدرسه بین‌المللی درشهرستان های ماکو شوط و پلدشت خبر داد و گفت: از آنجایی که قرار است از سراسر دنیا سرمایه‌گذارانی به به این منطقه ورود کنند به همین جهت وجود مدارس بین‌المللی یک نیاز ضروری بوده و در این ارتباط سازمان منطقه آزاد ماکو درحال انجام اقدامات لازم است که اتفاقا ایجاد رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز منطقه دراین زمینه بسیار راهگشاست؛ اما بهتر است رشته‌هایی ارائه شوند که با کارآفرینی همخوانی بهتری دارند؛ البته ذکر این نکته ضروری است که باید در حد توان سازمان افراد از سازمان منطقه آزاد توقع داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز دراین خصوص به مطالبه مردم پاسخ دهند.

وی به برنامه‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: در نظر داریم تا آموزش میزبانی گردشگری برای جامعه را فراهم کنیم و دراین مورد از مدارس استفاده خواهیم کرد؛ همچنین از برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی دانش‌آموزان و معلمان در تدوین برنامه‌های توسعه منطقه  نیز بهره خواهیم برد.

امام جمعه شوط:

لزوم تشکیل شورای نخبگان لجستیک منطقه آزاد ماکو

امام جمعه شوط گفت: پیشرفت علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیت فعلی حاصل نظام اسلامی است و باید از ظرفیت نیروی انسانی مستعد این منطقه استفاده شود‌.

حجت الاسلام والسلمین جباری، خواستار تشکیل شورای نخبگان لجستیک منطقه آزاد ماکو شد و دراین باره افزود: محور توسعه و آبادانی منطقه، لجستیک می‌باشد و لازم است سازمان منطقه آزاد ماکو در این خصوص برنامه‌ریزی کند؛ همچنین لازم است که ضعف مدیریت عرصه‌های راهبردی نظام با شوری نخبگان منطقه‌ای حل شود، از این جهت نخبگان و صاحب‌نظران کشور می‌توانند توسعه پایدار و راهبردی را سرعت ببخشند.

حجت الاسلام جباری به نقش زیرساخت‌های اساسی در منطقه شوط پرداخت و بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها در شوط اهمیت زیادی دارد، به طوری که اگر زیرساخت‌ها فراهم شود به دنبال آن پروژه‌های روبنایی نیز به نتیجه خواهند رسید و  دیگر آن دوران که عده‌ای خاص برای منطقه‌ای  تصمیم می‌گرفتند به پایان رسیده؛ لذا بهتر این است که با بهره‌گیری از خرد جمعی و شورای راهبردی، توسعه محقق شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد که امروز اولین گام برای توسعه منطقه آزاد ماکو، حذف این منطقه از کد امنیتی است؛ بنابراین هیچ الزامی ندارد که مسئولین به واسطه خدمت در این منطقه نزدیک به ۲۰۰ الی ۳۰۰هزار تومان کد امنیتی دریافت کنند؛ چراکه این منطقه به هیچ عنوان مشکل امنیتی ندارد.

نوشته ایجاد مدارس بین‌المللی در منطقه آزاد ماکو متناسب با نیاز منطقه/ تدوین برنامه‌های توسعه منطقه با بهره‌گیری از طرح‌های پیشنهادی دانش‌آموزان و معلمان اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link