ایران حامی ملت افغانستان است
ایران حامی ملت افغانستان است

خبرگزاری تسنیم: سپهبد «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع افغانستان که به تهران سفر کرده است، صبح امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت) با سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرد. سرلشکر محمد باقری در این دیدار با اشاره به تاریخ، زبان و دین مشترک ۲ کشور، تاکید کرد: با فرهنگ و […]



خبرگزاری تسنیم: سپهبد «طارق شاه بهرامی» وزیر دفاع افغانستان که به تهران سفر کرده است، صبح امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت) با سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

سرلشکر محمد باقری در این دیدار با اشاره به تاریخ، زبان و دین مشترک ۲ کشور، تاکید کرد: با فرهنگ و تمدن مشترک، ۲ ملت همواره در طول تاریخ همسایگان خوبی برای یکدیگر بوده‌اند و خواهند بود و هیچ مشکلی که غیر قابل حل باشد، بین ۲ کشور وجود ندارد.

وی افزود: امیدوارم در این سفر تصمیمات خوبی به نفع هر ۲ ملت و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و افغانستان اتخاذ شود.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه روابط نظامی ۲ کشور ریشه‌دار است، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آنکه کشور افغانستان مورد تجاوز نظامی قرار گرفت، جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده تا در کنار ملت افغانستان و مجاهدین باشد و کمک کند تا مبارزه با اشغالگران پیش رود.

سرلشکر باقری ادامه داد: بعد از خروج اشغالگران هم در تمام مقاطع سعی کرده‌ایم تا حد امکان به برقراری امنیت در افغانستان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی از نیرو‌های مسلح توسط وزارت دفاع انجام می‌شود، تصریح کرد: ستادکل نیرو‌های مسلح به عنوان عالی‌ترین ستاد نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت سیاست‌گذاری و هدایت نیرو‌های مسلح را بر عهده دارد. بنا شد مسائل مربوط به امنیت مرز‌ها در این جلسه مورد بحث و ارزیابی قرار گیرد.

رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده تا در کنار ملت افغانستان و مجاهدین باشد.

وزیر دفاع افغانستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه ایران کشور دوست و خانه دوم ما است، اظهار داشت: در طول تاریخ دولت جمهوری اسلامی افغانستان با جمهور اسلامی ایران روابط تاریخی، طولانی و پایداری داشته است.

وی افزود: ما می‌خواهیم این روابط را به نحوی که به نفع ۲ دولت باشد، گسترش دهیم. ما زبان، دین، فرهنگ و وجوهات مشترک داریم و مردم افغانستان همیشه تابع احسان و نیکی ملل جهان خصوصا همسایگان هستند.

طارق شاه بهرامی با اشاره به اینکه همراهی ایران در شرایط سخت را با مردم افغانستان به یاد داریم، تصریح کرد: از دست‌گیری جمهوری اسلامی ایران در دوران جهاد و مقاومت قدردانی می‌کنیم. مردم افغانستان به یاد دارند در آن دوران سخت، دولت و ملت ایران گام به گام ما را کمک کردند.

وزیر دفاع افغانستان تصریح کرد: به اینجا آمده‌ایم تا مناسبات دوستانه بین ۲ ملت و نیرو‌های مسلح را افزایش دهیم و با مشکلی که مردم افغانستان دست و پنجه نرم می‌کنند به نام تروریسم، خود را از آن نجات دهیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در افغانستان و منطقه، صلح و ثبات و امنیت را که حق مردم افغانستان و منطقه است، فراهم کنیم.



Source link