بازاریابی پارتیزانی چه افزوده هایی به همراه خواهد داشت؟
بازاریابی پارتیزانی چه افزوده هایی به همراه خواهد داشت؟

تمرکز این نوع از بازاریابی بر پایه این سوال بنا شده که،آیا یک شرکت کوچک می‌تواند با بودجه کم با دیگر شرکت‌های بزرگتر در تبلیغات رقابت کند؟   در ادامه،به پاسخ به این سوال و همچنین بررسی بیشتر بازاریابی پارتیزانی یا چریکی می‌پردازیم.   خلاقیت دو چیز را به همراه خود دارد:   1-استفاده از […]

تمرکز این نوع از بازاریابی بر پایه این سوال بنا شده که،آیا یک شرکت کوچک می‌تواند با بودجه کم با دیگر شرکت‌های بزرگتر در تبلیغات رقابت کند؟

 

در ادامه،به پاسخ به این سوال و همچنین بررسی بیشتر بازاریابی پارتیزانی یا چریکی می‌پردازیم.

 

خلاقیت دو چیز را به همراه خود دارد:

 

1-استفاده از ترفندها و ابزارهایی که در گذشته و به طور معمول کاربردی نداشته‌اند.

2-ارزان بودن راه و روش استراتژی برای رسیدن به هدف.

 

بازاریابی چریکی با استفاده از این دو اصل خود را از سایر بازاریابی‌ها جدا می‌کند.

 

روشهای مختلف بازاریابی چریکی:

 

  • استفاده از عکس‌های غیر متعارف به عنوان مثال گذاشتن عکس یک فرغون برای فروش برای یک اپلیکیشن ثبت آگهی کالا،حتما خنده‌دار می‌باشد ولی مطمئن باشید بسیاری از افکار را درگیر خود خواهد کرد.
  • تبلیغات چاپی بر روی بلیط یک مسابقه فوتبال یعنی استفاده از موقعیت زمانی خاص برای تبلیغ که ژاپنی‌ها برای اولین بار از این روش استفاده کردند.
  • از محیط اطرافتان استفاده کنید!مثلا تمامی دستگیره‌های یک اتوبوس بی‌آر‌تی را به شکل محصولتان در بیاورید،عکس جالبی که چند روز پیش توجهم را جلب کرد تبلبغات برند شکلات کیت کت بود که بر روی نمیکت‌های یک پارک نقاشی شده بود.
  • تجربه استفاده از محصولتان،یک برند معروف مبل در سوئد مبل‌های خود را در ایستگاههای اتوبوس گذاشت تا تجربه استفاده از محصولشان را در اختیار مخاطب قرار بدهند.
  • خاطره ایجاد کنید،همه ی ما تبلیغ شیر میهن و جمله معروف مامان شیرش خوشمزه تر را یادمان نمی رود،

 

وقتی کلینت ایستوود،بازیگر امریکایی بهمراه استیک خود یک آب جو با برند…باز می کند حتما هنگام  خرید گوشت برای استیک یاد آب جوی ایستوود هم می افتیم.

 

به این نوع از تبلیغ، تبلیغ فرضی هم گفته می شود،یعنی هنگام برپایی یک دورهمی یا خوردن یک وعده غذایی باید محصول ما هم باشد.

 

اگر تفکر محتاطی دارید و قدرت ریسک پذیری ندارید این روش از بازاریابی برای شما مناسب نخواهد بود و حتما دست  آوردهای بی معنایی حاصل خواهد شد.

 

به گفته مشاور فروش منصور کیارش دیگر مردم چشم‌هایشان به دیدن تبلیغات و بیلبوردهای گران قیمت سطح شهر عادت کرده. پس گاهی باید برعکس فکر کرد و برای ایجاد تمایز خلاقیت را چاشنی یک تبلیغ ماندگار کرد.