بازدید وزیر راه و شهرسازی از ترمینال گالری سلام: ظرفیت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) دوبرابر می‌شود
بازدید وزیر راه و شهرسازی از ترمینال گالری سلام: ظرفیت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) دوبرابر می‌شود

[ad_1] به گزارش اخبار آزاد مناطق، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه جمعی از معاونان این وزارتخانه، مقیمی استاندار تهران و  مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی ظهر امروز ۲۲شهریورماه از بخش‌های مختلف ترمینال گالری سلام واقع در فرودگاه بین‌المللی امام‌(ره) بازدید کردند. وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این […]

[ad_1]

به گزارش اخبار آزاد مناطق، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه جمعی از معاونان این وزارتخانه، مقیمی استاندار تهران و  مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی ظهر امروز ۲۲شهریورماه از بخش‌های مختلف ترمینال گالری سلام واقع در فرودگاه بین‌المللی امام‌(ره) بازدید کردند.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: اتفاق بزرگی در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در حال انجام است و با افتتاح ترمینال سلام، ظرفیت فرودگاه به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر مسیرهای پیشین، دسترسی مردم از جاده ساوه به ترمینال سلام و فرودگاه امام‌(ره) باز خواهد شد.

دکتر آخوندی با اشاره به اینکه کارهای ترمینال سلام به صورت هوشمند انجام خواهد شد، گفت: کانترهای ترمینال سلام، بار همه ایرلاین‌ها را پذیرش می‌کنند و هیچ تفکیک باری در بدو ورود برای مسافر وجود ندارد، لذا مسافر به جای یک یا دو کانتر محدود و ایستادن در صف، ۵۲انتخاب خواهد داشت و بار مسافران در بارانداز به صورت هوشمند تفکیک خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در فاصله کمتر از ۱۰متر از کانترهای پذیرش بار و گذرنامه، بازرسی مسافران انجام خواهد شد و پس از آن هر فردی می‌تواند آزادانه از بخش‌های مختلف فرودگاه برای خرید، استراحت، سوار شدن به هواپیما و… استفاده کند و محدودیتی برای دسترسی وجود نخواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مسیر تردد عابر از خودروها در ترمینال سلام به طور کامل جداسازی شده و بنابراین هیچ عابری در معرض خطر تصادف با وسیله نقلیه قرار نمی‌گیرد.

دکتر آخوندی با بیان اینکه فضای کافی برای پارکینگ در ترمینال سلام تعبیه شده است، افزود: مسافر در بدو ورود، در محیط باغ ایرانی قرار می‌گیرد و می‌تواند از این فضا استفاده کند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دائمی آثار هنری ایران در ترمینال-‌گالری سلام گفت: در هر گوشه ترمینال یک اثر هنری از بهترین هنرمندان ایران نصب خواهد شد، لذا مسافر وقتی وارد فرودگاه می‌شود، در یک فضای صنعتی و خشن قرار نمی‌گیرد و می‌تواند محیط مهربان ایرانی را لمس کند و از آن لذت ببرد.

دکتر آخوندی ادامه داد: نام ترمینال را سلام گذاشتیم، به این مفهوم که هر مسافری که وارد فرودگاه می‌شود، این ترمینال به نمایندگی از ملت ایران به او سلام می‌کند و هر فردی که از کشور خارج می‌شود، با سلام بدرقه شده و مردم برای او آرزوی سلامتی می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: تلاش کرده‌ایم سیستم‌های جت‌وی و پل هوایی ترمینال سلام تا جای ممکن با تجهیزات ایرانی و بومی ساخته شود و می‌توانیم ادعا کنیم که یک تیم طراحی، ساخت و اجرای فرودگاه را در ایران تربیت کردیم.

دکتر آخوندی یادآور شد: هواپیماهای غول‌پیکر می‌توانند به پل‌های هوایی طراحی شده در ترمینال سلام متصل شوند و بزرگ‌ترین هواپیماها در این فرودگاه امکان نشست و برخاست دارند و می‌توانند از طریق پل تلسکوپی به مسافران خود ارائه خدمت کنند.

وی در پایان گفت: ساخت ترمینال سلام بیش از ۹۵درصد پیشرفت داشته است و امیدوارم که در کمتر از دوماه آینده این ترمینال آماده افتتاح شود و آن را به مردم ایران تقدیم کنیم.

نوشته بازدید وزیر راه و شهرسازی از ترمینال گالری سلام: ظرفیت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) دوبرابر می‌شود اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.

[ad_2]

Source link