با تغییر چند کلمه، می توان نتیجه تبلیغات را تغییر داد
با تغییر چند کلمه، می توان نتیجه تبلیغات را تغییر داد

آیا تغییر کلمات می تواند آمار بازدید از سایت شما را چند برابر کند و باعث موفقیت شما در بازاریابی اینترنتی شود؟   اگر بدانید کلمات دارای چه قدرتی هستند با یقین جواب خواهید داد: “بله”   در سال ۲۰۱۱ یک شرکت بازاریابی اینترنتی در یک نظرسنجی از کاربران خود پرسید:   تمایل دارید چه چیز […]

آیا تغییر کلمات می تواند آمار بازدید از سایت شما را چند برابر کند و باعث موفقیت شما در بازاریابی اینترنتی شود؟

 

اگر بدانید کلمات دارای چه قدرتی هستند با یقین جواب خواهید داد: “بله”

 

در سال ۲۰۱۱ یک شرکت بازاریابی اینترنتی در یک نظرسنجی از کاربران خود پرسید:

 

تمایل دارید چه چیز دیگری در این سایت به شما گفته شود؟ پاسخی که بیشتر کاربران داده بودند ” قیمت کالا” بود. کاربران برای کلمه ی قیمت، واژه price را به کار برده بودند. قبل از آن نظرسنجی طراحان سایت برای کلمه ی قیمت از واژه quote استفاده کرده بودند که به نظر رسید از نظر کاربران چندان جذاب نبوده است.

 

فرضیه

بر اساس پاسخ کاربران، طراحان این فرضیه را به کار بردند که تغییر کلمات می تواند آمار بازدید از سایت را افزایش دهد. یعنی اگر به جای کلمه ی quote از کلمه ی price استفاده کنند کاربران بیشتر ی از سایت بازدید خواهند کرد.

 

تست

طراحان بر اساس فرضیه ی در نظر گرفته شده، از تست تقسیم دوبخشی A/B برای تغییر کلمات استفاده کردند. یعنی برای نصف کابران از گزینه ی درخواست quote و برای نصف دیگر از گزینه ی درخواست price استفاده کردند.

 

نتیجه

در بررسی انجام شده، تعداد کاربران در صفحه ای که از کلمه ی price در آن استفاده شده بود، بالا رفته بود. طراحی این تست احتمالا بیشتر از ۲ دقیقه طول نکشیده بود، ولی نتیجه ی آن عالی بود. تعداد کلیک های زده شده از ۰٫۵۴ درصد به ۱٫۴۰ درصد رسیده بود. به عبارت دیگر، کلیک ها معادل ۱۶۱٫۶۶ درصد افزایش یافته بودند.

 

تغییرکلمات به واژه های دیگری که خود مشتریان به شما پیشنهاد می کنند، می تواند آغاز یک تحول بزرگ در بازاریابی اینترنتی شما باشد. محیط اینترنتی از نظر برخی افراد جای قابل اعتمادی نیست. ولی، این بررسی نشان می دهد که اگر با مشتریان خود دوست باشید و نظرشان رابپرسید، آنها به شما اعتماد کرده و بزرگترین کمک را به شما می کنند.

 

منبع: وب سایت مشاور بازاریابی منصور کیارش