برگزاری نشست با سرمایه گذاران مناطق آزاد و دعوت به همکاری برای ایجاد مشاغل مولد در سال حمایت از کالای ایرانی
برگزاری نشست با سرمایه گذاران مناطق آزاد و دعوت به همکاری برای ایجاد مشاغل مولد در سال حمایت از کالای ایرانی

به گزارش مناطق آزاد، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: به منظور بررسی شرایط تولید و حمایت از کالای ایرانی هم راستا با شعار سال ۹۷؛ نشست هایی با سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در مناطق آزاد برگزار می شود و راهکارهای رفع موانع و مشکلات پیش روی […]


به گزارش مناطق آزاد، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: به منظور بررسی شرایط تولید و حمایت از کالای ایرانی هم راستا با شعار سال ۹۷؛ نشست هایی با سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در مناطق آزاد برگزار می شود و راهکارهای رفع موانع و مشکلات پیش روی آنان بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه لازمه توسعه تولید کالای ایرانی ارتقاء کیفیت است، تاکید کرد: کارگروهی در مناطق آزاد تشکیل شود تا جز به جز مسائلی که تولید کنندگان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با آنها مواجه هستند، بررسی و پیگیری شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: مواردی هم چون رویه های گمرکی، امور مالیاتی و ارزش افزوده، مشکلات صادرات، واردات، تجارت و اصناف می تواند در این کارگروه پیگیری و دنبال شود.

مرتضی بانک افزود: باید به این موضوع فکر کرد که چرا مردم کالای ایرانی تولید شده را با برچسب خارجی خریداری می کنند ولی همان کالا را با برچسب ایرانی نمی خرند؛ باید با تولید کالای با کیفیت مردم را به خرید کالای ایرانی ترغیب کنیم.

وی صادرات مناطق آزاد در سال گذشته را یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: رسیدن به مجموع صادرات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری در سال جاری یکی از تکالیف مهم تمامی مناطق آزاد کشور است.

مشاور رییس جمهور، تمرکز به صادرات را یکی از سیاست اصلی مناطق آزاد در سال ۱۳۹۷ اعلام کرد و افزود: همه فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی در رسیدن به اهداف صادراتی مناطق آزاد کمک کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: مناطق آزاد خود را موظف به رفع چالش ها و موانع پیش روی سرمایه گذاران می داند.

نوشته برگزاری نشست با سرمایه گذاران مناطق آزاد و دعوت به همکاری برای ایجاد مشاغل مولد در سال حمایت از کالای ایرانی اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link