به دلیل تحریم نتوانستیم بوئینگ وارد کنیم!
به دلیل تحریم نتوانستیم بوئینگ وارد کنیم!

به دلیل وجود مشکلات ناشی از تحریم، مشکلات مالی دولت و برخی مسائل بوروکراتیکی، همه دست به دست هم داده تا آن‌طورکه باید و شاید نتوانیم به تعهداتی که از اول بر‌اساس آن برنامه تحویل گذاشته شده بود، عمل کنیم. سرویس سیاسی فردا: غلامرضا سلامی، مشاور وزیر راه‌و‌شهرسازی بالاخره راز تاخیر بوئینگ‌ها را اعلام کرده و […]


به دلیل وجود مشکلات ناشی از تحریم، مشکلات مالی دولت و برخی مسائل بوروکراتیکی، همه دست به دست هم داده تا آن‌طورکه باید و شاید نتوانیم به تعهداتی که از اول بر‌اساس آن برنامه تحویل گذاشته شده بود، عمل کنیم.

سرویس سیاسی فردا: غلامرضا سلامی، مشاور وزیر راه‌و‌شهرسازی بالاخره راز تاخیر بوئینگ‌ها را اعلام کرده و با وجود گذشت چند سال از برجام گفته است که به دلیل عدم امکان جابجایی پول و تحریم ایران نتوانسته است هواپیمای بوئینگ را در سال جاری تحویل بگیرد. بخش‌هایی از گفتگوی او با شرق را بخوانید:

– به دلیل وجود مشکلات ناشی از تحریم، مشکلات مالی دولت و برخی مسائل بوروکراتیکی، همه دست به دست هم داده تا آن‌طورکه باید و شاید نتوانیم به تعهداتی که از اول بر‌اساس آن برنامه تحویل گذاشته شده بود، عمل کنیم.

– نبود امکان جابه‌جایی پول، تأمین مالی، فاینانس و لیزینگ که شرایط خود را دارد، در کنار هم قرار گرفته‌اند. اصولا از ابتدا یک جو مخالفتی برای خرید این هواپیما‌ها وجود داشت که آن هم در شرایط ایجاد‌شده بی‌تأثیر نیست. وقتی اجماعی در کار نباشد، به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

– برخی افراد رفتار پوپولیستی دارند و شعار می‌دهند که باید در ایران کارخانه بسازند یا اینکه از قطعات داخلی استفاده کنند. هنوز در چین چنین اتفاقی نیفتاده است و در روسیه هم که خیلی از ما از نظر صنعت جلوتر هستند، چنین اتفاقی رخ نداده است.



Source link