تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه‌ها محدود می‌شود
تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه‌ها محدود می‌شود

[ad_1] خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، از تدوین طرح حمایت از مصرف تولیدات ایرانی خبر داد و گفت:طرح مذکور هفته آینده تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود. وی افزود:قرار است پیش از ارائه طرح به هیئت رئیسه طراحان این طرح با کارشناسان مرکز پژوهش‌ها برگزار کنند تا اگر این […]

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، از تدوین طرح حمایت از مصرف تولیدات ایرانی خبر داد و گفت:طرح مذکور هفته آینده تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

وی افزود:قرار است پیش از ارائه طرح به هیئت رئیسه طراحان این طرح با کارشناسان مرکز پژوهش‌ها برگزار کنند تا اگر این طرح ایراداتی داشت مرتفع شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس درباره محور‌های طرح حمایت از مصرف تولیدات داخلی گفت:بر اساس طرح مذکور دستگاه‌های دولتی، عمومی و نیمه عمومی ملزم به خرید کالا‌های ایرانی در صورت وجود کالای مشابه داخلی می‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: برای ضمانت اجرای این طرح، بندی گنجانده شده تا اگر دستگاهی قانون را اجرا نکرد و کالای غیر ایرانی خریدار کرد، شخصی که مسئول آن خرید‌ها باشد مجازات‌هایی برای او در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینکه در طرح تدوین شده درباره تبلیغات به منظور استفاده از کالا‌های داخلی، برای تمامی دستگاه‌هایی که به نوعی می‌توانند فرهنگ‌سازی کنند اعم از آموزش و پرورش تکلیف‌های در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در طرح حمایت از کالای ایرانی آموزش و پرورش مکلف می‌شود یکسری آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی‌هایی را در این راستا انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد:همچنین در این طرح درباره تبلیغات کالا‌های خارجی در جراید، بیلبرد‌های شهری و تبلیغات تلویزیونی محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است به ویژه زمانی که کالای مورد تبلیغ مشابه داخلی داشته باشد در این باره نیز در طرح مذکور برای دستگاه مذکور که مبادرت به تبلیغ کرده باشد جرم‌انگاری شده و جرایمی در نظر گرفته شده است.

[ad_2]

Source link