تدوین طرح الزام دستگاه‌های دولتی به خرید کالای ایرانی
تدوین طرح الزام دستگاه‌های دولتی به خرید کالای ایرانی

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های دولتی به استفاده از کالا‌های ایرانی تهیه و تدوین شده و بعد از تعطیلات عید نوروز به هیات رئیسه مجلس تقدیم خواهد شد. وی افزود: در این طرح همانطور که گفته شد دستگاه‌های دولتی ملزم […]



خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های دولتی به استفاده از کالا‌های ایرانی تهیه و تدوین شده و بعد از تعطیلات عید نوروز به هیات رئیسه مجلس تقدیم خواهد شد.

وی افزود: در این طرح همانطور که گفته شد دستگاه‌های دولتی ملزم شدند تا کالا‌های مورد نیاز خود را از بین تولیدات داخلی خریداری و استفاده کنند و استفاده کالا‌های خارجی در دستگاه‌های دولتی ممنوع باشد و استفاده از کالای خارجی در این دستگاه‌ها در صورت وجود مشابه ایرانی آن جرم تلقی شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین در این طرح آمده که آموزش و پرورش مکلف شود تا برای سال‌های آینده علاوه بر اینکه در درس‌های پایه‌های مختلف درسی را پیش‌بینی کند تا انگیزه بچه‌ها را برای خرید کالای ایرانی بیشتر کند و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود تا دانش‌آموزان طی بازدید‌هایی که برایشان در نظر گرفته می‌شود با ظرفیت‌های داخلی کشور آشنا شوند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: نکته دیگری که در این طرح پیش‌بینی شده بحث رسانه‌ها است. به این ترتیب که رسانه‌ها به طور کل و همچنین بیلبرد‌های داخل شهر مجاز به تبلیغ کالا‌های خارجی نیستند و ممنوعیتی برای این نوع تبلیغات برای آن‌ها در نظر گرفته شود و از سویی دیگر هم صدا و سیما و هم دیگر رسانه‌ها و هم بیلبرد‌های شهری مکلف به فرهنگ‌سازی نسبت به مصرف کالا‌های ایرانی شوند.

وی در پایان گفت: همچنین در این طرح پیش‌بینی شده که جرائمی که به دنبال این موضوع در نظر گرفته می‌شود و درآمد حاصل از این جرائم برای فرهنگ‌سازی درخصوص مصرف کالا‌های داخلی هزینه شود.



Source link