ترامپ به فکر ذبح عربستان افتاده است/ سکوت بین المللی در موضوع خاشقجی جایز نیست :: خبرگزاری خانه ملت
ترامپ به فکر ذبح عربستان افتاده است/ سکوت بین المللی در موضوع خاشقجی جایز نیست :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به قتل روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه گفت:رژیم آل سعود یک رژیم تبهکار جهانی است و رژیم سفاکی است که هیچ خط قرمزی ندارد. وی افزود:کشته شدن خاشقجی هیچ جای تعجبی ندارد؛چراکه سوابق رفتارهای سفاکانه عربستان در […]

[ad_1]

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به قتل روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه گفت:رژیم آل سعود یک رژیم تبهکار جهانی است و رژیم سفاکی است که هیچ خط قرمزی ندارد.

وی افزود:کشته شدن خاشقجی هیچ جای تعجبی ندارد؛چراکه سوابق رفتارهای سفاکانه عربستان در یمن و بسیاری از کشورهای دیگر را شاهد بوده ایم.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه عربستان به هیچ وجهی نمی تواند منکر این جنایت شود،ادامه داد: ترکیه با توجه به شنودی که دارد ادعاهای خاشقجی ارتباطات و درگیری‌هایش را  در کنسولگری دارد؛ولی به علت متهم نشدن به رفتار جاسوسی و در مظان اتهام قرار نگرفتن قصد ندارد آن را افشا کند.

بیشتر بخوانید:

 

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه روزنامه نگار سعودی شخصیت کوچکی نبوده است،افزود:خاشقجی یک خبرنگار بزرگ جهانی بوده است و سکوت دنیا در مقابل این جنایت که تمام اسناد و شواهد نشان می‌دهد که جنایتی اتفاق افتاده است،بسیار مورد توجه است.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید براین موضوع که خانم “خدیجه چنگیز” نیز مستنداتی دارد که خاشقجی در سفارت و کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسیده است،ادامه داد: مجامع بین المللی و جوامع بین المللی باید به این موضوع ورود کنند.

ترامپ به فکر ذبح آن افتاده است

این نماینده مردم در مجلس با بیان این موضوع که  پیش‌بینی مقام معظم رهبری در رابطه با عربستان و رفتار ترامپ بسیار درست بوده است،افزود:ترامپ در مرحله آخر دوشیدن عربستان به فکر ذبح آن افتاده است.

وی با بیان اینکه  آنچه که دنیا نشان می دهد رفتار وحشیانه و دور از آداب بین المللی سعودی ها است،ادامه داد: در موضوع کشتن خبرنگاری در کنسولگری یک کشور،سکوت بین المللی جایز نیست،همه باید عربستان را محکوم کنند.

رفتار خشن و قرون وسطایی عربستان را دنیا فراموش نمی کند

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به فرافکنی های ترامپ در موضوع قتل روزنامه نگار سعودی ادامه داد: این جنایت  در مکانی اتفاق افتاده که متعلق به دولت سعودی است،دلارهای آمریکایی که سعودی پرداخت می کند و بشکه های نفتی که  به آمریکا می دهد ؛همین عاملی است که آمریکایی ها به راحتی بخواهند برموضوع سرپوش بگذارند ؛در این موضوع گرچه می‌دانیم که ترامپ با گرفتن مقادیر زیادی پول و دوشیدن عربستان سعی می‌کند که این موضوع را لاپوشانی کند،اما رفتار خشن و قرون وسطایی عربستان را دنیا نمی تواند فراموش کند.

به گزارش خانه ملت؛ جمال خاشقجی روز دهم مهر برای دریافت مدارک موردنیاز برای ثبت ازدواجش با یک شهروند ترکیه‌ای به کنسولگری عربستان در استانبول رفت اما دیگر هرگز از آن خارج نشد. عربستان ابتدا ادعا کرد که او پس از اتمام کارش از کنسولگری خارج شده اما سرانجام پس از 18 روز تحت فشار افکار عمومی جهان، کشته شدن خاشقجی در داخل کنسولگری را پذیرفت اما آن را به گردن عوامل خودسر انداخت.

اما مقامات ترکیه‌ای می‌گویند فایل صوتی ضبط‌شده‌ای در اختیار دارند که نشان می‌دهد قتل او “برنامه‌ریزی شده” بوده و او ابتدا شکنجه شده و پس از کشته شدن، جسدش قطعه قطعه شده است.عربستان با وجود پذیرش این جنایت هنوز درباره مکان اختفای جسد خاشقجی به افکار عمومی جهان پاسخ نداده است./

پایان پیام

[ad_2]

Source link