توافق بر سر تنبیه ایران در صورت ساخت موشک‌ بالستیک
توافق بر سر تنبیه ایران در صورت ساخت موشک‌ بالستیک

خبرگزاری فارس: یک روزنامه انگلیسی نوشته دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کشور‌های اروپایی را برای تحریم ایران در صورت تلاش برای ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما جلب کرده است. منابع آگاه به مذاکرات آمریکا-اروپا در خصوص برجام به فایننشال‌تایمز گفته‌اند مقام‌های دو طرف با تنبیه ایران در صورت ساخت موشک‌های قاره‌پیما به عنوان بخشی از […]



خبرگزاری فارس: یک روزنامه انگلیسی نوشته دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کشور‌های اروپایی را برای تحریم ایران در صورت تلاش برای ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما جلب کرده است.

منابع آگاه به مذاکرات آمریکا-اروپا در خصوص برجام به فایننشال‌تایمز گفته‌اند مقام‌های دو طرف با تنبیه ایران در صورت ساخت موشک‌های قاره‌پیما به عنوان بخشی از پیش‌نویس «توافق مکمل» برجام توافق کرده‌اند.

یک منبع گفت: «ایران، موشک قاره‌پیما ندارد و این کشور علناً اعلام کرده که به دنبال آن نخواهد بود. ما می‌خواهیم آن‌ها را به این متعهد کنیم.».

اما یک مقام ارشد دولت آمریکا به فایننشال‌تایمز گفته دولت ترامپ به دنبال آن است تا از طریق یک طرح جداگانه و تکمیلی محدودیت‌های بیشتری علیه طیف گسترده‌تری از موشک‌های بالستیک ایران در نظر گرفته شود. جزئیات این طرح هنوز علی‌رغم «توافقات گسترده» میان طرفین هنوز مشخص نشده است.

دولت آمریکا می‌خواهد در طرح دوم به مابقی توانمندی‌های موشکی ایران پرداخته شده و موشک‌های بالستیک با برد کوتاه‌تر ایران هدف گرفته شوند.

مقام آمریکایی گفت: دولت ترامپ می‌خواهد ایران برد زرادخانه موشک بالستیک خود را به ۳۰۰ کیلومتر یا پایین‌تر از آن محدود کند.



Source link