حذف ۴۲۰ هزار کارفرما در ۱۴ سال
حذف ۴۲۰ هزار کارفرما در ۱۴ سال

[ad_1] نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس آمار مرکز آمار ایران از سال ۸۳ تاکنون تعداد کارفرماها از یک میلیون و ۲۳۳ هزار نفر به ۸۱۲ هزار نفر کاهش یافته که نشان می دهد نتوانسته ایم شرایط محیطی را برای تولید کننده و کارفرماها ایجاد کنیم. خبرگزاری تسنیم: هادی قوامی نائب […]

[ad_1]

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس آمار مرکز آمار ایران از سال ۸۳ تاکنون تعداد کارفرماها از یک میلیون و ۲۳۳ هزار نفر به ۸۱۲ هزار نفر کاهش یافته که نشان می دهد نتوانسته ایم شرایط محیطی را برای تولید کننده و کارفرماها ایجاد کنیم.

خبرگزاری تسنیم: هادی قوامی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نرخ ارز اکنون پایین‌تر از نرخ تعادلی است بنابراین نمی‌تواند برخی درخواست‌ها را برای دریافت ارز به نرخ دولتی پاسخ دهد و مشکل ایجاد می‌کند.

این نماینده مجلس افزود: ما می‌خواهیم نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان ثابت بماند و دولت باید بازار متشکل میانی را برای تثبیت این نرخ ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ­نوسانات قیمت ارز ریسک سرمایه گذاری خارجی در کشور را افزایش می‌دهد گفت: دولت باید سیاست مدیریت و کاهش تقاضای ارز داشته باشد.

قوامی افزود: در سال گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو تقاضای دولت برای ارز خرید ۱۰ قلم کالایی بوده است که نمونه آن در داخل تولید می‌شود.

وی گفت: باید برای کاهش تقاضای ارز این گونه موارد متوقف شود.

قوامی افزود: بر اساس آمار مرکز آمار ایران از سال ۸۳ تاکنون وضع اشتغال روبه بهبود است، اما تعداد کارفرما‌ها از یک میلیون و ۲۳۳ هزار نفر به ۸۱۲ هزار نفر کاهش یافته است و این نشان می‌دهد نتوانسته ایم شرایط محیطی را برای تولید کننده و کارفرما‌ها ایجاد کنیم.

وی گفت: باید برخی تقاضا‌های دولت و مردم برای افزایش درآمد‌های داخلی و کاهش نیاز به ارز به سمت کالا‌های ایرانی سوق یابد.

قوامی افزود: ناچاریم برای بهبود شرایط تولید کنندگان مقداری تورم را بپذیریم.

وی گفت: گزارش تفریغ­ بودجه دیوان محاسبات درست بوده و ۱۷ هزار میلیارد تومان از درآمد دولت به خزانه واریز نشده است.

قوامی افزود: این موضوع موجب کاهش تخصیص اعتبارات عمرانی در سال ۹۵ شد.

[ad_2]

Source link