حمله به سوریه مشروعیت شورای امنیت را زیر سوال برد
حمله به سوریه مشروعیت شورای امنیت را زیر سوال برد

[ad_1] سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمریکا، انگلیس و فرانسه را مجبور به حمله به سوریه کرده است، گفت: این حمله مشروعیت شورای امنیت را که خود این کشورها نیز عضو آن هستند زیر سوال برد. خبرگزاری فارس: حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، با اشاره به همکاری دو کشور فرانسه […]

[ad_1]

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با بیان اینکه آمریکا، انگلیس و فرانسه را مجبور به حمله به سوریه کرده است، گفت: این حمله مشروعیت شورای امنیت را که خود این کشورها نیز عضو آن هستند زیر سوال برد.

خبرگزاری فارس: حمیدرضا آصفی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه، با اشاره به همکاری دو کشور فرانسه و انگلیس با آمریکا در حمله بامداد روز شنبه به سوریه اظهار داشت: فرانسوی‌ها از قبل هم در پارلمان تصویب کرده بودند که به سوریه حمله کنند و سیاست‌های فرانسه در منطقه از قبل نیز مقداری سختگیرانه بوده است.

وی افزود: دولت انگلیس هم به دلیل خروج از اتحادیه اروپا شرایط ناپایداری دارد و باید وضعیتش را در روابط خارجه با آمریکا ترمیم کند.

آصفی با اشاره به دلیل حمله آمریکا به سوریه خاطرنشان کرد: ترامپ با توجه به شعار‌هایی که در انتخابات داده است این حمله را انجام داد که بگوید به شعارهایم عمل کردم، ولی این یک ترقه‌بازی بود. اگرچه این اقدام جنایتی آشکار است، ولی چون آمریکایی‌ها شعار‌هایی داده بودند، باید کاری می‌کردند.

وی افزود:، چون این حمله مشروعیت بین‌المللی نداشت آمریکایی‌ها ناچار بودند دو کشور دیگر را همراه خود کنند تا بار مسئولیت بین سه کشور تقسیم شود و آمریکا به تنهایی مورد انتقاد نباشد.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه ضمن بیان اینکه به نظر من آمریکا به فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها گفته بود که این حمله گسترده نخواهد بود و برای این است که وجهه ترامپ در داخل آمریکا حفظ شود گفت: این حمله دچار ابهام است، چون اساسا معلوم نشد کجا را مورد هدف قرار دادند و چه تلفاتی داشته است؛ همچنین طبق اعلام سوریه و روسیه اکثر این موشک‌ها در آسمان منهدم شده است.

آصفی با بیان اینکه علی‌رغم این ابهام حمله به سوریه اقدامی جنایت‌بار است، تصریح کرد: این حمله مشروعیت شورای امنیت را که خود این کشور‌ها نیز عضو آن هستند زیر سوال برد و در حالی که شورای امنیت محکومیت سوریه را تصویب نکرده بود در آستانه دیدار بازرسان سازمان ملل از دوما این حمله را انجام دادند.

وی با تاکید بر مبهم بودن این حمله اظهار داشت:نباید نقش سعودی‌ها و رژیم صهیونیستی در تحریک آمریکا نادیده گرفت و همچنین در بعضی از سیاست‌ها انگلیس و فرانسه و برخی کشور‌های اروپا همراه آمریکا هستند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه آمریکا، انگلیس و فرانسه را مجبور به حمله به سوریه کرده است، گفت: این کشور‌ها خود نیز علاقه چندانی به این حمله نداشتند، چون افکار عمومی‌شان این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهد، ولی به نظرم آمریکا این تضمین را به دو کشور داده بود که این حمله دامنه‌دار نخواهد بود.

[ad_2]

Source link