دیدار و گفت‌وگوی ظریف با الهام علی‌اف +تصاویر
دیدار و گفت‌وگوی ظریف با الهام علی‌اف +تصاویر

entry-content خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (پنجشنبه) به منظور شرکت در اجلاس چهارجانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه، آذربایجان و گرجستان وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد با «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.   وی در بدو ورود به باکو در جمع خبرنگاران درباره […]

entry-content

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (پنجشنبه) به منظور شرکت در اجلاس چهارجانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه، آذربایجان و گرجستان وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد با «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

وی در بدو ورود به باکو در جمع خبرنگاران درباره نشست چهارجانبه امروز در باکو عنوان کرد: این اولین نشست چهارجانبه با حضور ایران، ترکیه، آذربایجان و گرجستان است.

 

ظریف با بیان اینکه قبلا چندین نشست سه جانبه با آذربایجان و ترکیه داشتیم و اولین بار است که گرجستان به این مجموعه می‌پیوندد، اظهار داشت: ما همکاری‌های متعددی در حوزه انرژی و ترانزیت می‌توانیم با گرجستان به صورت چهارجانبه داشته باشیم و همکاری‌های دوجانبه خوبی نیز با گرجستان داشتیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی اینگونه همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای را مهم خواند هم در جهت سیاست ایران برای داشتن منطقه‌ای قوی و هم در جهت توسعه اقتصادی منطقه و همکاری‌های گسترد‌ه‌تر در منطقه.

قرار است ظریف بعد از این سفر به منظور شرکت در نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره روند آستانه در خصوص اوضاع سوریه به آستانه پایتخت قزاقستان سفر کند.