ردپای انتخابات میان دوره ای آمریکا در افزایش قیمت نقت/ ترامپ با مقصر جلوه دادن اوپک استفاده تبلیغاتی می کند :: خبرگزاری خانه ملت
ردپای انتخابات میان دوره ای آمریکا در افزایش قیمت نقت/ ترامپ با مقصر جلوه دادن اوپک استفاده تبلیغاتی می کند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] جلال میرزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سیاست های  ترامپ در مقابل تولید نفت گفت:سیاستمداران آمریکا  اعلام کردند و گفتند که سیاست ما به صفر رساندن صادرات نفت ایران است و در مقابل،به مصرف کنندگان یعنی کشورهای صنعتی،اروپایی ها و کشورهای آسیای شرقی هم پیام و وعده دادند که نگران نباشند […]

[ad_1]

جلال میرزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سیاست های  ترامپ در مقابل تولید نفت گفت:سیاستمداران آمریکا  اعلام کردند و گفتند که سیاست ما به صفر رساندن صادرات نفت ایران است و در مقابل،به مصرف کنندگان یعنی کشورهای صنعتی،اروپایی ها و کشورهای آسیای شرقی هم پیام و وعده دادند که نگران نباشند کمبود نفت ایران را در بازار به کمک هم پیمانانشان جبران کرده و اجازه افزایش قیمت نفت را نمی دهند.

وی افزود:اما عمل،آنچه که شاهد هستیم افزایش قیمت نفت است،الان آمریکایی‌ها در این مرحله در مواجهه با افزایش قیمت نفت،می خواهند بگویند که مقصر اصلی ایران و مقصر اصلی اوپک است.

صحبت های ضداوپکی ترامپ در راستای بهره برداری تبلیغاتی است

میرزایی با اشاره به انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا تاکید کرد:از آنجا که در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا هستیم ؛ترامپ به دلیل استفاده و بهره برداری انتخاباتی این سخنان را مطرح می کند؛حزب جمهوری خواه تحت فشار رقبا قرارگرفته است و آنها هم می دانند که اقدامات ترامپ باعث افزایش قیمت نفت بوده است و این مسئله باعث احتمال کاهش گرایش مردم به حزب جمهوری خواه می شود.

رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه ترامپ از الان به دنبال مقصر می گردد،ادامه داد:ترامپ فعلا می‌خواهد تقصیرها را متوجه اوپک کرده و بگوید اوپک دارد کوتاهی می‌کند و نتوانسته کسری نفت ایران را در بازر جبران بکند؛بنابراین فعلا به دنبال آن است که با مقصر جلوه دادن دیگران ،کارش را پیش ببرد و بتواند استفاده تبلیغاتی بکند.

نماینده مردم ایلام،ایوان و چرداول در مجلس با اشاره سخنرانی مکرون و همچنین موضع‌گیری وزیر نفت کشورمان ادامه داد:موضع‌گیری فرانسوی ها و آقای زنگنه در راستای این موضوع است که این ابزار تبلیغاتی از ترامپ گرفته شود و نتواند بهره برداری از آن کند و واقعیات بیان شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به نقش اوپک در این زمینه مطرح کرد:از همان ابتدا مشخص بود که اوپک ظرفیت کافی برای پرکردن خلاء نفت ایران را در بازار ندارد،برخی کشورها مانند عربستان و امارات و روسیه اعلام آمادگی کردند و گفتند می‌توانیم ولی از آنجاکه افزایش استخراج نفت نیاز به برنامه ریزی بلندمدت دارد،این کشورها هم نمی توانند این کسری را جبران کنند.

بازار جهانی نفت هم نشان می دهد که اعتمادی به حرف های عربستانی ها و اماراتی ها ندارد

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان این که بسیاری از کارشناسان پیش از این هم اعلام کرده بودند که در کوتاه مدت این افزایش صادرات که عربستان و دیگر کشورها  وعده داده اند امکان پذیر نیست،تصریح کرد: عملاً بازار جهانی نفت هم نشان می دهد که اطمینانی به صحبت های عربستانی ها و اماراتی ها ندارد و همین باعث شده که بازار احساس کند که کسری وجود داشته و عرضه محدود است و به آن نسبت تولید نفت که وعده داده شده بود عمل نشده ،بنابراین باعث افزایش قیمت نفت شده است.

گفتنی است؛ بیژن نامدار زنگنه در جمع خبرنگاران گفت که رئیس جمهوری آمریکا که خود عامل اصلی بالا رفتن قیمت نفت و بی ثباتی در بازار است، انگشت اتهام خود را به سمت اوپک گرفته،در حالی که اوپک همه ظرفیت و توان خود را برای تولید به کار گرفته است.

رئیس جمهوری فرانسه نیز در سخنرانی خود در سازمان ملل گفته است که اگر ترامپ منطقی فکر کند،خواهد فهمید که در صورت فروش نفت از سوی ایران ، قیمت نفت مناسب خواهد شد و چنین وضعی برای صلح و قیمت های جهانی نفت خوب خواهد بود، اما در غیر این صورت بن بستی پیش خواهد آمد که من پاسخی برای آن ندارم. 
رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل با اشاره به قیمت بالای نفت مدعی شد که کشورهای عضو اوپک دیگر کشورهای جهان را غارت می کنند./

[ad_2]

Source link