روایت جعفرزاده از هم نوایی صدا و سیما با مخالفان FATF/گزارش نماینده لنگرود از وضعیت مناطق سیل زده شمال کشور /بازتاب رای دادگاه لاهه در صفحات اینستاگرامی نمایندگان :: خبرگزاری خانه ملت
روایت جعفرزاده از هم نوایی صدا و سیما با مخالفان FATF/گزارش نماینده لنگرود از وضعیت مناطق سیل زده شمال کشور /بازتاب رای دادگاه لاهه در صفحات اینستاگرامی نمایندگان :: خبرگزاری خانه ملت

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند. دکتر علی لاریجانی با انتشار پست زیر از عیادت از غلامرضا تاجگردون خبر داده است. صفحه اینستاگرامی غلامرضا تاجگردون نیز با انتشار […]


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

دکتر علی لاریجانی با انتشار پست زیر از عیادت از غلامرضا تاجگردون خبر داده است.

صفحه اینستاگرامی غلامرضا تاجگردون نیز با انتشار چندین پست از عیادت چهره های مختلف از دولت و مجلس از رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در یکی از بیمارستان های تهران خبر داده است.

عیادت رئیس مجلس شورای اسلامی از غلامرضا تاجگردون

عیادت رئیس مجلس شورای اسلامی از غلامرضا تاجگردون

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نیز در پست اینستاگرامی خود از عیادت از غلامرضا تاجگردون خبر داده و متن زیر را به اشتراک گذاشته است:

امشب به محض رسیدن به تهران به ملاقات همکار و برادر خوبم #دکتر_تاجگردون رفتم اتفاقا آقای #دکتر_لاریجانی #رییس_مجلس_شورای_اسلامی و #دکتر_نهاوندیان از طرف #رییس_جمهور هم به ملاقات ایشان آمده بودند متاسفانه لکه خونی که در مغزش جمع شده بود بالغ بر صد سی سی بود که خودش با ناراحتی برایم بر روی اسکن مغزش تشریح می کرد این روزها همه کسانیکه این مرد بزرگ را می شناختند برایش دعا کردند خداوند همه بیماران را بسلامت بدارد ان شاالله 

نماینده مردم رشت همچنین گفت و گوی خود را در صفحه اینستاگرام به اشتراک گذاشته است:

شکست سخت طرح شفافیت آرای نمایندگان چیزی از تب و تاب تلاش‌ها در این خصوص نکاسته؛ جمعی از نمایندگان مجلس می‌گویند قصد دارند داوطلبانه آرای خود را بعد از جلسات علنی مجلس اعلام کنند و همزمان ۱۹۰ نماینده طرحی را برای شفافیت فعالیت نمایندگان امضا کرده‌اند که یک ماه پیش توسط مجتبی ذوالنور امضا شده بود. اما هنوز یک سؤال پاسخی که لازم داشته را دریافت نکرده؛ چه شد که روز ۱۴ شهریور، طرح شفافیت آرای نمایندگان که ۱۶۰ امضا داشت فقط ۵۹ رأی موافق در مقابل ۱۰۸ رأی مخالف کسب کرد؟ چرا دست نمایندگان وقتی که قرار است شاسی رأی به چنین طرحی را فشار دهند، می‌لرزد؟
غلامعلی جعفرزاده، نایب رئیس فراکسیون مستقلین در این رابطه به «ایران» می‌گوید: «خیلی از نمایندگان پیش از آغاز به کار در مجلس وابستگی‌هایی به برخی نهادها داشته‌اند که آن را در طول دوره نمایندگی حفظ می‌کنند و همیشه سعی دارند به نفع آن دستگاه اقدام کنند. اما یک نمونه از وابستگی که البته تعدد آن هم جای تأسف دارد بعد از آغاز دوره نمایندگی و به واسطه موقعیت وکلای مجلس ایجاد می‌شود.» او توضیح می‌دهد که «سیل خواسته‌های مردمی یا تلاش برای بالا کشیدن برخی از نزدیکان و وابستگان معمولاً باعث می‌شود که برخی نمایندگان وارد مراودات جدی با دستگاه‌های اجرایی بشوند که کاملاً خارج از چارچوب وظایف نمایندگی است.» او معتقد است بسیاری از بازوهای نظارتی مجلس نظیر سؤال، استیضاح و تحقیق و تفحص هم قربانی همین روابط شده‌اند؛ «الان بیشتر از آنکه از بازوها و ابزارهای نظارتی مجلس برای نظارت واقعی بر دولت استفاده شود، برای وارد کردن فشار به مسئولان و گرفتن امتیاز استفاده می‌شود و این یعنی کانالیزه کردن موقعیت نمایندگی مجلس در مسیر خواسته‌های شخصی، منطقه‌ای و جناحی.» او معتقد است که همین مسأله یکی از دلایلی است که نمایندگان را از شفاف شدن رأی شان برحذر می‌دارد. رأیی که می‌تواند آنها را در دوراهی مردم و دستگاه‌های اجرایی قرار دهد؛ چه آنکه ابوالفضل ابوترابی، نماینده اصولگرای مجلس هم در گفت‌و‌گو با «ایران» تأیید می‌کند: «ما موارد زیادی را می‌بینیم که مسئولان دستگاه‌های اجرایی بابت کارهایی که برای نمایندگان کرده یا امتیازاتی که به آنها داده‌اند هنگام بررسی طرح‌های مختلف به همین نمایندگان مراجعه می‌کنند و از آنها می‌خواهند که رأی مد نظر آنها را بدهند.» ابوترابی معتقد است تا وقتی این نوع روابط بین نمایندگان با دستگاه‌های دیگر از بین نرود، انگیزه‌های قدرتمندی در مجلس برای مخالفت با بحث شفافیت آرای نمایندگان وجود خواهد داشت.

جعفرزاده متن  سه گفت و گوی خود درباره رویکرد صدا و سیما به مساله بررسی FATF در مجلس را به اشتراک گذاشته است. متن کامل این گفت و گو ها درباره رویکرد صدا و سیما به FATF، روش دولت برای تامین کالاهای اساسی و  سند سازی صوری برای دریافت ارز را بخوانید.

جهانبخش محبی نیا نیز مطلب زیر را به اشتراک گذاشته است.

صفحه اینستاگرامی فریدون حسنوند نیز با انتشار عکس زیر نوشته است : فریدون حسنوند مشاور پارلمانی و امور مجلس شورای هیئات مذهبی کل کشور شد .

مهرداد بائوج لاهوتی نیز با انتشار عکس های متعدد از حضور در مناطق زلزله زده شمال کشور گزارشی از وضعیت این مناطق و پیگیری برای رفع مشکلات ارائه داده است

علی اصغر یوسف نژاد نیز متن گفت و گوی خود درباره واگذاری سرخابی ها با خبرگزاری خانه ملت را به اشتراک گذاشته است. می توانید متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید.

قاسم احمدی لاشکی متن و عکس زیر را به اشتراک گذاشته است.

طرح #سنجش_و_پذیرش دانشجو برای کنکور سال ۹۸ در دستور کار کمیسیون آموزش برای روز سه شنبه 97/7/17 قرار گرفت در صورت تأیید این طرح به صحن علنی خواهد آمد.
دکتر احمدی لاشکی: از داوطلبان عزیز انتظار دارم وقت خود را صرف مطالعه منابع درسی آزمون قراردهند و از حواشی که موجب ایجاد استرس می‌شود پرهیز نمایند. توکل همگی ما بر خدای بزرگ است

سید فرید موسوی از بازدید از موزه در روز تهران خبر داده و نوشته زیر را به اشتراک گذاشته است.

تهران شهرى تاریخى با فرهنگ و تمدن چند صد ساله است که وجود بناهاى تاریخى و به دوش کشیدن بخش مهمى از تاریخ ایران زمین یکى از شاخصه هاى مهم آن به شمار مى آید.
امروز به مناسبت چهاردهم مهرماه، روز تهران، بازدیدى از باغ موزه قصر داشتم. حوادثى از بطن تاریخ قبل از انقلاب در تار و پود دیوارهاى آن نهفته است و بخشى از زندگى پر پیچ و خم بزرگان انقلاب در این مکان سپرى شده است .
حفظ هویت تاریخی تهران و آثار و بناهایی که حامل این هویت تاریخی هستند وظیفه‌ای است که همواره باید مد نظر نمایندگان مجلس شوراى اسلامى، اعضای شورای شهر و سایر مسوولان باشد.
مانایی بخش مهمى از هویت کلان‌شهر تهران منوط به توجه به این‌ نکته است

امیرخجسته نیز متن گفت و گوی خود درباره FATF را به همراه توئیتی درباره این موضوع به اشتراک گذاشته است:

امیر خجسته مطرح کرد:پذیرش FATF تحمیل تفسیر آمریکایی از تروریسم است
🔸نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: پذیرش FATF تحمیل تفسیر آمریکایی از تروریسم و تضعیف متحدان استراتژیک ایران است.
🔸 #امیر_خجسته‌؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شبهات و سئوالات بسیاری در طرح FATF وجود دارد، گفت: در حال حاضر پیوستن به این معاهده مشکلی را در حوزه های اقتصادی، سیاسی و روابط بین المللی ما حل نمی کند.
🔸نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر چه ایجاد قانونی برای مبارزه با پولشویی یکی از نیازهای مبرم کشور است اما مقام معظم رهبری در بیاناتشان مجلس را ملزم به قانونگذاری به صورت مستقل برای مبارزه با این نوع از فساد کرده اند و در همین راستا می توان قانونی تدوین و تمامی موارد را در این قانون لحاظ کرد.
🔸وی بابیان اینکه چرا باید برای مبارزه با پولشویی در ابتدای امر از قانون هایی تبعیت کنیم که ابعاد مختلف بندهای آن به طور کامل مشخص نشده و قطعا در آینده تفاسیر مختلفی از ترجمه قوانین آن مانند برجام ارائه خواهد شد، گفت: انگیزه ها و تعاریف الزامات این قانون دارای تعارض آشکار با اصول دیپلماتیک و استراتژیک کشور ما است.
🔸عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نکته دیگری که ما را به این طرح بدبین کرده تعارضی است که بین ما و غرب بر سر تفسیر کلمه ترور و تروریسم وجود دارد که باعث می شود تشکیلات منافقین را در کشوری مانند فرانسه جزئی از تروریسم ندانسته و حتی در برگزاری برنامه ها و میتینگ هایی که این گروهک برای توطئه علیه کشور دیگری برگزار می کند آن را یاری کنند اما گروهی مانند حزب الله را که در کشور خود و از منافع مردم خود در مقابل کشور متخاصمی مانند اسرائیل دفاع می کند جزئی از تروریسم بداند.
🔸امیر خجسته با اشاره به اینکه پیوستن به FATF فرای چهره مبارزه با پولشویی خود، تحمیل تفسیر آمریکایی از تروریسم و تضعیف متحدین استراتژیک ایران است، گفت: نمی شود برای اینکه اروپا تعهد داده تحریم ها یک جانبه آمریکا را دور بزند معاهده ای را امضا کنیم و مواردی را متعهد شویم که آن طرف قراردادش می تواند درست مانند آمریکا زیر تمامی قول و قرارهای خود بزند. 🔗 متن کامل خبر را در لینک زیر دنبال کنید.

 

احمدامیرآبادی فراهانی با انتشار چند مطلب از انجام ملاقات های مردمی و پیگیری امور حوزه انتخابیه و همچنین بازدید از یک بیمارستان در حوزه انتخابیه خبر داده است.

 

محمد دامادی عکس و متن زیر را به اشتراک گذاشته است:

پیگیری منجر به نتیجه برای انتخاب پیمانکار پروژه اصلاح قوس خانه سر مرز واقع در محور فرح آباد- لاریم تاسقف اعتبار ۷ میلیارد ریال توسط راهداری کشور و اختصاص ردیف سالانه برای این پروژه .خدا را شکر

 

عباسعلی پوربافرانی نیز متن و عکس زیر را به اشتراک گذاشته است:

مسایل و مشکلات روستای سرشک به هدف طرح روستای گردشگری
در این جلسه مسایل بنیاد مسکن . اب . برق .گاز .کشاورزی. راه و مخابرات مطرح و مقرر شد پیگیری لازم از طریق شورا و دهیاری از طریق فرمانداری و بخشداری انجام و نتیجه منعکس شود
مطمئنا پیگیری های مجدانه نتیجه خواهد داد

وی همچنین با انتشار عکس زیر نوشته است : هیات نایینی های مقیم اصفهان ده شب مجلس وعظ و روضه در دهه سوم محرم

محمدجواد ساداتی نژاد عکس زیر را به اشتراک گذاشته و در توضیح عکس نوشته است:

پیام تقدیر مدیرعامل شرکت تعاونی کارکنان آب و فاضلاب کاشان از #نماینده_مردم بخاطر حل مشکل صدور سند زمین های متعلق به این شرکت

 

وهمچنین از از آیت الله مفرح زاده امام جمعه محترم #ابوزیدآباد و بخش کویرات در مطلب دیگری در صفحه اینستاگرام خود خبرداده است

 

محمدرضا عارف ، رییس فراکسیون امید متن و عکس زیر را به اشتراک گذاشته است:

حجت‌الاسلام والمسلمین سروش محلاتی در دومین شب از مراسم عزاداری بنیاد امید ایرانیان سخنرانی داشتند. آقای سروش محلاتی از جمله استادانی هستند که بیاناتشان چندین سال است در مراسم عزاداری بنیاد امید مورد توجه مخاطبین قرار گرفته‌ است. مطمئنا عزیزانی که شب گذشته شنونده‌ی سخنان ایشان بودند مانند سنوات گذشته از کلام شیوای ایشان بهره‌مند شدند.

 

علاالدین بروجردی نیز با انتشار مطلب زیر از یک دیدار مردمی در بروجرد خبر داده است.

دیدار علاءالدین بروجردی با جمعی از همشهریان گرانقدر بروجردی (سرمایه‌گذاران پروژه هشت بهشت) بروجرد و بررسی مسائل و مشکلات
لازم بذکر است به منظور پیگیری نگرانی‌های سرمایه‌گذاران؛ بروجردی نشستی در تهران با مجری این پروژه (شرکت حامیان کیش) برگزار خواهد کرد.
و همچنین مقرر شد ظرف دو هفته آینده نیز جلسه‌ای با حضور علاءالدین بروجردی، اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد و شهردار بروجرد به منظور بررسی، پیگیری و حل مشکلات پروژه مذکور برگزار گردد

 

پروانه مافی نیز عکسی از دو توئیت اخیر خود منتشر کرده است:

 

وهمچنین متن و عکس زیر را به اشتراک گذاشته است:

حضور پروانه مافی عضو هیات مدیره هلال احمر تهران و عضو مجمع عمومی جمعیت هلال احمر در چهارمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی

 

علی مطهری ، نایب رییس مجلس با انتشار عکس هایی از دیدار با رئیس کنفرانس نمایندگان آسیا و اقیانوسیه خبرداده است.

 



Source link