روند بازسازی سوریه باید بدون هیچ پیش‌شرطی آغاز شود :: خبرگزاری خانه ملت
روند بازسازی سوریه باید بدون هیچ پیش‌شرطی آغاز شود :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] شهروز برزگر کلشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند بازسازی‌ سوریه بعد از اتمام جنگ در بسیاری از مناطق این کشور گفت: در حال حاضر بازسازی سوریه به صورت جدی در دستورکار بسیاری از کشورها که نقشی در حل بحران این کشور داشته اند، قرار دارد. اروپایی‌ها آغاز بازسازی […]

[ad_1]

شهروز برزگر کلشانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند بازسازی‌ سوریه بعد از اتمام جنگ در بسیاری از مناطق این کشور گفت: در حال حاضر بازسازی سوریه به صورت جدی در دستورکار بسیاری از کشورها که نقشی در حل بحران این کشور داشته اند، قرار دارد.

اروپایی‌ها آغاز بازسازی سوریه را منوط به پایان بحران کرده‌اند

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی کشورهای غربی آغاز روند بازسازی سوریه را منوط به حل بحران تا مرحله نهایی آن می دانند و معتقدند باید هر زمان که مد نظر و مطابق سیاست آنها بود این بازسازی آغاز شود این در حالی است که جمهوری اسلامی معتقد است بازسازی باید در هر شرایطی صورت گیرد و نباید برای آن شرط قرار داد.

وی در ادامه پیشرفت در بازسازی سوریه را در ارتباط مستقیم با پیشرفت روند سیاسی این کشور دانست و افزود: باید پذیرفت سرمایه گذاران در شرایطی که وضعیت سیاسی کشوری به تثبیت کامل نرسیده است برای سرمایه گذاری کمتر اقدام و ریسک کنند و خواستار ضمانت باشند.

 

بیشتر بخوانید:

 

برزگر کلشانی در ادامه تأکید کرد: از سوی دیگر نمی توان انتظار داشت دولت سوریه بتواند به تنهایی با این حجم از ویرانی و خرابی مجددا سوریه را از نو بسازد و نیاز دارد در کنار امکانات داخلی از سایر کشورها به آنها کمک شده و سرمایه گذارانی اقدام به سرمایه گذاری کنند.

جمهوری اسلامی قصد ایجاد فرصت‌های اقتصادی در سوریه دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با اشاره به ضرورت ورود ایران به بازار سوریه، عنوان کرد: در این راستا باید تفاهم نامه هایی به امضای دو کشور برسد تا روند حضور ایران در بازار این کشور تسهیل شود همچنین باید برای شرکت های ایرانی مشوق هایی در این خصوص در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه نباید این تصویرسازی صورت گیرد که ایران بدون هیچ سودی قرار است در سوریه سرمایه گذاری کند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی صرفا قصد ایجاد فرصت های اقتصادی در کشور سوریه را دارد و این اقدامات با همکاری های دوجانبه و بدون کمک های بلاعوض انجام می شود./

پایان پیام

[ad_2]

Source link