زمان‌بندی بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران چگونه است؟
زمان‌بندی بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران چگونه است؟

[ad_1] در پی خروج آمریکا از برجام، وزارت خزانه‌داری این کشور در دستورالعملی نحوه بازگشت تحریم‌های رفع‌شده علیه ایران به موجب برجام، بعد از دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه را تشریح کرده است. خبرگزاری فارس: وزارت خزانه‌داری آمریکا در دستورالعملی نحوه بازگشت تحریم‌های رفع‌شده علیه ایران به موجب برجام، بعد از دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ […]

[ad_1]

در پی خروج آمریکا از برجام، وزارت خزانه‌داری این کشور در دستورالعملی نحوه بازگشت تحریم‌های رفع‌شده علیه ایران به موجب برجام، بعد از دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه را تشریح کرده است.

خبرگزاری فارس: وزارت خزانه‌داری آمریکا در دستورالعملی نحوه بازگشت تحریم‌های رفع‌شده علیه ایران به موجب برجام، بعد از دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه را تشریح کرده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت‌ماه/ ۹ می) اعلام کرد به مشارکت کشورش در «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) یا توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ پایان خواهد داد.

در پی این بیانیه، وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد بازگشت تحریم‌ها بعد از دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه‌ای صورت گرفت که در جریان آن‌ها شرکت‌ها و بانک‌ها فعالیت‌های مرتبط با ایران خود را به تدریج کاهش خواهند داد.

خزانه‌داری آمریکا در توضیح بیشتر در این باره نوشته افرادی که بعد از رفع تحریم‌های ایران در پی اجرایی شدن برجام، وارد فعالیت‌هایی شده بودند که به موجب این توافق مجاز شده بود بایستی تا ۶ آگوست ۲۰۱۸ یا ۴ نوامبر ۲۰۱۸ اقدامات مقتضی را برای کاهش آن فعالیت‌ها به عمل آورند.

[ad_2]

Source link