سیاست‌های بسیج دانشجویی به جای ابلاغی«اعمالی» است
سیاست‌های بسیج دانشجویی به جای ابلاغی«اعمالی» است

[ad_1] پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی: محمدجواد نیک‌روش، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در جلسه هم‌اندیشی مسئولین نواحی استانی و معاونین سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه ما معتقدیم که تغییر و تحول نیازمند یک تحول گفتمانی است، اظهار داشت: این مهم نیازمند تغییر نگاهمان نسبت به بسیج دانشجویی است. وی خاطرنشان کرد: در […]

[ad_1]

پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی: محمدجواد نیک‌روش، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در جلسه هم‌اندیشی مسئولین نواحی استانی و معاونین سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه ما معتقدیم که تغییر و تحول نیازمند یک تحول گفتمانی است، اظهار داشت: این مهم نیازمند تغییر نگاهمان نسبت به بسیج دانشجویی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه بخواهیم همان سوال‌های قبلی را با قرائت قبلی ببینیم احتمالا به همان پاسخ‌های قبلی می‌رسیم؛ لذا باید خوانش جدید از مسائل قبلی داشته باشیم.

نیک‌روش تاکید کرد: اگر بتوانیم در دوره جدید نگاه‌ها را عوض کنیم و نگرش‌ها را تغییر دهیم، در این زمان است که هر‌کسی می‌داند در هر جایگاهی که قرار گرفته چطور باید راهبرد‌ها و سیاست‌های خودش را لحاظ کند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: نیازمند تغییر نگاه‌ایم. تغییر نگاه می‌تواند خوانش را از یک مفهوم رایج و کلیشه‌ای تغییر بدهد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند که بسیج تمام شده است و یا بسیج برای ۳۰ سال قبل بوده حتی بعضی‌ها می‌گویند مدل نظام انقلاب اسلامی عوض شده است، گفت: علت تمام این حرف‌ها این است که این افراد با مرور زمان نگاهشان را تغییر نداده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) بیان کرد: بسیج طرح حضرت امام (ره) برای امت‌سازی بود و کسی نباید آن را کلیشه‌ای و تکراری بداند. اگر با این نگاه بسیج فعلی را بررسی کنیم باید ببینیم چقدر توانسته‌ایم بازوی ولایت و امام برای امت‌سازی باشیم. هر اندازه که با این شاخص‌ها فاصله داشتیم بدانیم که به همان میزان بسیجی نیستیم.

وی تصریح کرد: طبق فرمایش حضرت آقا، ولایت یعنی همبستگی فکری و عملی و ما، چون همبستگی فکری نداریم عملی هم پیدا نمی‌کنیم. این همبستگی زمانی به اوج خود می‌رسد که ما به اتحاد فکری با، ولی دست یابیم.

نیک روش با بیان اینکه همگی نیازمند تحول دائمی هستیم، گفت: برای اطمینان از اتقان مسیر و حرکت و گفتمان نیازمند نگاه منظومه‌ای به معارف اسلام، انقلاب اسلامی و امامین انقلاب اسلامی هستیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه الگو‌های رفتاری با توجه به ماهیت روابط در الگوی امامت – امت از جنس خط مش‌گذاری، سیاست‌گذاری و بهره گیری از ابزار‌های زمام داری است، افزود: البته این نگاه‌های کلان نباید باعث شود از مسائل جزئی غافل شویم. چرا که خیلی وقت‌ها اتقاقات بزرگ با یکسری اقدامات ساده و کوچک انجام می‌گیرد که نیازمند عزم جدی و همت است.

وی در پایان عنوان کرد: سیاست‌های ما بیشتر از این که ابلاغی باشد اعمالی خواهد بود و الزامات آن هم عملی است. این نگاه نیز همانطور که الزاماتی دارد آثاری هم دارد و این امر در هر تغییر و تحولی طبیعی است.

[ad_2]

Source link