سیاست دولت جدید عراق درقبال ایران چیست؟ آیا عادل عبدالمهدی در زمین امریکا بازی می کند؟ :: خبرگزاری خانه ملت
سیاست دولت جدید عراق درقبال ایران چیست؟ آیا عادل عبدالمهدی در زمین امریکا بازی می کند؟ :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] حشمت‌الله فلاحت‌پیشه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از انتخاب برهم صالح به عنوان رئیس جمهور جدید عراق و انتخاب عادل عبدالمهدی به عنوان نخست وزیر عراق استقبال می‌کند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان […]

[ad_1]

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از انتخاب برهم صالح به عنوان رئیس جمهور جدید عراق و انتخاب عادل عبدالمهدی به عنوان نخست وزیر عراق استقبال می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برهم صالح از جمله افرادی است که مواضع‌اش تداوم مواضع مرحوم جلال طالبانی است، بیان کرد: تقویت مناسبات خارجی عراق، حفظ وحدت و صلح داخلی این کشور، جلوگیری از تجزیه عراق و همکاری و همسویی با کشورهای منطقه جز ویژگی‌های تفکر مرحوم جلال طالبانی است.

وی با بیان اینکه آقای برهم صالح در سال‌های گذشته نیز مواضعی شبیه به مرحوم جلال طالبانی داشته است، افزود: در سال‌های گذشته حتی شاهد مواضعی از رئیس جمهور عراق بوده‌ایم که وضع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده است.

فلاحت پیشه با بیان اینکه انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر جدید برای عراق اتفاق بسیار خوبی است، ادامه داد: امیدواریم شاهد اثرگذاری مثبت تحولات سیاسی در عراق باشیم.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا باز هم شاهد رویکرد حمایت عراق از تحریم‌های آمریکا علیه ایران خواهیم بود؟، گفت: از مواضع نخست وزیر و رئیس جمهور جدید عراق چنین چیزی بر نمی‌آید، هرچند که آمریکا به عراق فشار وارد می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای برهم صالح و عادل عبدالمهدی بعنوان رئیس جمهور و نخست وزیرعراق بهتر از مسئولان قبلی عراق، مقتضیات روابط ایران و عراق را درک می‌کنند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link