شفاف سازی التهابات ارزی با سوال نمایندگان از روحانی
شفاف سازی التهابات ارزی با سوال نمایندگان از روحانی

یک نماینده مجلس با بیان اینکه امیدواریم سوال از رئیس جمهور با محور التهابات ارز از دستور کار مجلس خارج نشود، گفت: طرح سوال مجلس از رییس جمهور میتواند به شفاف شدن دلیل التهابت اخبر ارز کمک کند. خبرگزاری تسنیم: یک نماینده مجلس با بیان اینکه امیدواریم سوال از رئیس جمهور با محور التهابات ارز […]


یک نماینده مجلس با بیان اینکه امیدواریم سوال از رئیس جمهور با محور التهابات ارز از دستور کار مجلس خارج نشود، گفت: طرح سوال مجلس از رییس جمهور میتواند به شفاف شدن دلیل التهابت اخبر ارز کمک کند.

خبرگزاری تسنیم: یک نماینده مجلس با بیان اینکه امیدواریم سوال از رئیس جمهور با محور التهابات ارز از دستور کار مجلس خارج نشود، گفت: طرح سوال مجلس از رییس جمهور میتواند به شفاف شدن دلیل التهابت اخبر ارز کمک کند. 

 

موضوع نامه سئوال از رئیس جمهور با ۵ محور از سوی هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد که این نامه به امضای حدود صد نفر از نمایندگان مجلس رسیده است. مشکلات در بازار ارز و تاثیرات مشکلات بازار ارز در بخش‌های مختلف اقتصادی، بحث قاچاق کالا و ارز، تداوم بیکاری و ادامه رکود اقتصادی از محور‌های سوال دوم نمایندگان مجلس از رئیس جمهور است.

در حالی که در اواخر سال گذشه بازار ارز کشور با التهابات جدی رو به رو شد به نظر میرسد دامنه این التهابات در سال جاری نیز ادامه داشته باشد. کارشناسان معتقدند با افزایش قیمت ارز ممکن است شرایط سال ۹۱ تکرار شده و بار دیگر کشور در آستانه وضعیت رکود تورمی ۳ تا ۴ ساله قرار بگیرد.

در همین رابطه جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ در گفتگو با خبرنگار تسنیم در خصوص اقدامات مجلس در حوزه نظارت بر بازار ارز گفت: یکی از محور‌های ۵ گانه سوال از رئیس جمهور در خصوص تلاطم و آشفتگی نرخ ارز می‌باشد. امیدواریم که با تاکید و پای کارماندن نمایندگان بعد از تعطیلات، سوال از رئیس جمهور در روند اجرایی شدن قرار گیرد. به نظر میرسد مطرح شدن این سوال می‌تواند تا حدودی دلایل التهابات ارزی اخیر را شفاف کند.

وی با بیان اینکه در خصوص افزایش بی ضابطه قیمت ارز مجلس نمی‌تواند از رئیس کل بانک مرکزی سوال بپرسد، گفت: وزیر اقتصاد نیز معتقد است در این حوزه اختیارات کافی ندارد بنابراین سوال از وزیر اقتصاد در این زمینه تا حدودی غیر تخصصی تلقی می‌شود؛ بنابراین نمایندگان می‌تواند با طرح سوال از رئیس جمهور از پشت پرده التهابات ارزی اخیر فعال شوند.

این نماینده مجلس از رسانه‌ها درخواست کرد، مطبوعات اسامی افرادی که در این بزنگاه‌ها به دنبال پس گرفتن امضای خود هستند افشا کنند تا وظایف نظارتی مجلس با چالش رو به رو نشود.

اخیرا برخی از نمایندگان مجلس از جمله تعدادی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه کسری بودجه دولت را یکی از دلایل افزایش قیمت ارز عنوان کرده اند.



Source link