شهر بازرگان؛ پایلوت شهر هوشمند منطقه آزاد ماکو
شهر بازرگان؛ پایلوت شهر هوشمند منطقه آزاد ماکو

قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بازرگان به عنوان پایلوت شهر هوشمند این منطقه انتخاب شد تا قابلیت‌های دنیای واقعی و مجازی به صورت توام در خدمت حل مشکلات شهری قرار بگیرد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، علیرضا نصیری در اولین جلسه کارگروه منطقه هوشمند، افزود: شیوه‌نامه فعالیت این کارگروه مشخص و شرح […]


قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بازرگان به عنوان پایلوت شهر هوشمند این منطقه انتخاب شد تا قابلیت‌های دنیای واقعی و مجازی به صورت توام در خدمت حل مشکلات شهری قرار بگیرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علیرضا نصیری در اولین جلسه کارگروه منطقه هوشمند، افزود: شیوه‌نامه فعالیت این کارگروه مشخص و شرح وظایف اعضا نیز ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرهوشمند باید از اقتصاد، حمل و نقل، محیط و مردم هوشمند برخوردار باشد، بیان کرد: منطقه آزاد ماکو طی ۱۰سال آینده هوشمندسازی شده و با دستیابی به توسعه پایدار به حلقه اتصال آسیا و اروپا تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی بدون همراهی مدیران ارشد سازمان‌ها و ارگان‌ها در منطقه امکان‌پذیر نیست، اضافه کرد: در این کارگروه ۱۱کمیته ازجمله کمیته‌های ارتقای وضعیت اقتصادی، ارتقای سطح علمی، حفظ محیط زیست، مالی، واکنش اضطراری و غیره تشکیل و وظایف هر کمیته به اعضای آن ابلاغ شد.

بنا به این گزارش، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال‌۱۳۹۵، حدود ۲۰۰هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

نوشته شهر بازرگان؛ پایلوت شهر هوشمند منطقه آزاد ماکو اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link