شورای امنیت و مجامع مدعی حقوق بشر باید به بحران یمن ورود کنند :: خبرگزاری خانه ملت
شورای امنیت و مجامع مدعی حقوق بشر باید به بحران یمن ورود کنند :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] جبار کوچکی نژاد درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع فجایع انسانی در یمن گفت: باتوجه به اتفاقی که در یمن افتاد از روز اول هم عربستان فکر می کرد که با یک کشوری مواجه است که با یک حمله نظامی،محاصره اقتصادی، خونریزی ،تهدید , بمباران هوایی می‌تواند سریع حکومت آن […]

[ad_1]

جبار کوچکی نژاد درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع فجایع انسانی در یمن گفت: باتوجه به اتفاقی که در یمن افتاد از روز اول هم عربستان فکر می کرد که با یک کشوری مواجه است که با یک حمله نظامی،محاصره اقتصادی، خونریزی ،تهدید , بمباران هوایی می‌تواند سریع حکومت آن را عوض کند و یا مردم این سرزمین را به تسلیم بکشاند و بر آن حاکم شود.

بیشتر بخوانید:

 

وی افزود: عربستان سعودی عملاً دید که اینطور نیست، مردم یمن ،مردمی متدین، انقلابی، سخت کوش و مبارز هستند، حتی در شرایط سخت با مقاومت زندگی می‌کنند،نگاه غرب و نگاه عربستانی ها به مردم یمن نگاه درستی نبوده است و چون اشتباه کردند؛ این اشتباه را همچنان ادامه می دهند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نگاه امارات هم نگاه استثماری است،ادامه داد:دست امارات هم در موضوع یمن  در کار است،نظام جمهوری اسلامی گاهی اوقات یک نگاهی دارد و یک مشورتی دارد و آن هم با موضوعاتی مانند fatf می خواهند دست کشور ما را ببندند وخودتحریمی در کشورمان داشته باشیم،عوامل بیرونی دارند کارشکنی می‌کنند.به اعتقاد من در این شرایط از مجامع جهانی هم انتظار است.

دنیا توجهی به مظلومان یمن نمی‌کند

نماینده مردم رشت درمجلس با بیان اینکه دنیا توجهی به مظلومان جهان نمی‌کند،تاکید کرد:شعار اصلی انقلاب ما دفاع از مظلومان و مستضعفان است و نظام جمهوری اسلامی ایران اگر نگاه به مظلومان جهان نکند،شاید آه مظلوم هم به ما سرایت می کند و ما هم گرفتار بشویم.

وی با اشاره به سکوت جامعه جهانی به جنایات یمن مطرح کرد:اصولاً جامعه جهانی در مقابل ظلم،فساد و دربرابر تهدید؛سکوت کرده اند و یا به ظالم کمک می کنند؛کمک غرب و امارات به عربستان سعودی نشان دهنده آن است و آنچه که در تاریخ بارها تکرار شده است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه حمله به یمن مصداق بارز جنایت جنگی است،تصریح کرد:اگر دادگاه لاهه،دادگاه است و اگرشورای امنیت سازمان ملل واقعا شورای امنیت است و مجامع بین المللی باید به موضوع یمن و جنایت انسانی در آن ،ورود کنند.

عضوفراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجامع غربی مدام از حقوق بشر دم می‌زنند،تصریح کرد: شورای امنیت سازمان ملل و مجامع مدعی حقوق بشر باید به موضوع بحران یمن ورود کرده و  جنایتکار جنگی را محاکمه کنند.

به گزارش خانه ملت؛مدیرمنطقه ای صندوق یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا که اخیرا از یمن برگشته است،گفت: نباید تعجب کنیم که امروز یک کودک در هر 10 دقیقه براثر بیماری هایی که می توان به سادگی از آن پیشگیری کرد، جان می بازد.

وی افزود: یمن امروز به جهنم کودکان تبدیل شده است. جهنمی نه فقط برای 60 تا 60 درصد آنها بلکه برای همه کودکان در یمن.یک میلیون و هشتصد هزار کودک از سوء تغذیه شدید رنج می برند. 400 نفر از کودکان نیز از سوء تغذیه ای رنج می برند که جان آنها را تهدید می کند و 40 درصد آنها در استان الحدیده هستند./

پایان پیام

[ad_2]

Source link