شیخ علی سلمان: محاکمه شیخ عیسی قاسم هدف قراردادن شیعیان است
شیخ علی سلمان: محاکمه شیخ عیسی قاسم هدف قراردادن شیعیان است

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین محاکمه شیخ عیسی قاسم را برای هدف قراردادن شیعیان که بافتی اصلی در بحرین به شمار می‌روند، دانست. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اللؤلؤه، شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین که در زندان آل خلیفه به سر می‌برد، گفت: مردم بحرین قدر مواضع بین‌المللی در حمایت […]

دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین محاکمه شیخ عیسی قاسم را برای هدف قراردادن شیعیان که بافتی اصلی در بحرین به شمار می‌روند، دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اللؤلؤه، شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین که در زندان آل خلیفه به سر می‌برد، گفت: مردم بحرین قدر مواضع بین‌المللی در حمایت از خود را می‌دانند، اما این مواضع به توقف تجاوزها و پیشبرد گفتگوها منجر نشده است و این در حالی است که جنبش مردم بحرین از واضح‌ترین جنبش‌ها در خواسته‌های دموکراتیک و از پایبندترین جنبش‌ها نسبت به شیوه‌های صلح‌آمیز است.

وی افزود: اقدامات خطرناک رژیم بحرین بعد از سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان و محاکمه وی تشدید شده است و محاکمه شیخ عیسی قاسم در واقع برای هدف قرار دادن شیعیان است.

شیخ علی سلمان گفت: مردم بحرین خواهان برابری و عدالت اجتماعی است و امیدوار که جامعه جهانی در رسیدن به خواسته‌های عادلانه و مشروع به آنها کمک کنند.

اقدامات رژیم آل خلیفه علیه فعالان حقوق بشر و روحانیون این کشور اخیراً به‌طور بی‌سابقه‌ای تشدید شده است به‌گونه‌ای که این اقدامات از  زمان آغاز اعتراضات صلح‌ٖآمیز در این کشور در سال 2011 میلادی بی‌سابقه بوده است.

ادامه بازداشت فعالان سیاسی و روحانیون در بحرین در حالی است که اعتراضات شهروندان بحرینی به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی در این کشور و محاکمه وی همچنان ادامه دارد.

بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.