ضرورت تشکیل جلسه غیرعلنی دباره رشد قیمت ارز
ضرورت تشکیل جلسه غیرعلنی دباره رشد قیمت ارز

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با افزایش بی ضابطه قیمت دلار تشکیل جلسه غیر علنی و طرح دلایل دولت برای رشد قیمت ارز به یک ضرورت تبدیل شده است.    مهرداد لاهوتی با بیان اینکه نوسانات اخیر قیمت دلار باعث نگرانی اقشار مختلف شده است، اما برخی معتقدند افزایش قیمت دلار […]



خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با افزایش بی ضابطه قیمت دلار تشکیل جلسه غیر علنی و طرح دلایل دولت برای رشد قیمت ارز به یک ضرورت تبدیل شده است. 

 

مهرداد لاهوتی با بیان اینکه نوسانات اخیر قیمت دلار باعث نگرانی اقشار مختلف شده است، اما برخی معتقدند افزایش قیمت دلار میتواند منجر به افزایش صادرات و رونق تولید داخل شود، گفت: یکی از ابزار‌های حمایت از تولید داخل رشد حساب شده قیمت ارز است این در حالی است که نوسانات و التهابات مانند انچه اخیرا در بازار ارز کشور رخ داد باعث توقف فعالیت‌های اقتصادی می‌شود این امر میتواند به بازگشت رکود به کشور دامن بزند.

وی گفت: بسیاری از تولیدکنندگان برای شروع تولید نیاز به واردات مواد اولیه دارند و بر اساس آمار‌های گمرک حدود ۷۰ درصد واردات کشور مربوط به کالا‌های واسطه‌ای و سرمایه‌ای میباشد. به این ترتیب افزایش ناگهانی قیمت دلار میتواند حداقل منجر به تاخیر در این نوع خرید‌ها شده و این موضوع ممکن است بازگشت رکود را در پی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به فعالیت مداوم تریبون‌های مختلفی که به دنبال عادی سازی افزایش قیمت ارز هستند، گفت: این قبیل رسانه‌ها از طریق انتشار مطالب تعدادی اقتصادان نما معتقدند با افزایش قیمت دلار قدرت تولیدکنندگان داخلی در برابر صادرکنندگان خارجی افزایش پیدا میکند.

وی افزود، برای برطرف شدن ابهامات و دلایل پشت پرده قیمت دلار لازم است هیئت رئیسه مجلس یک جلسه غیر علنی تشکیل داده و مسئولان برای همه نمایندگان دلیل رشد بی ضابطه قیمت را تشریح کنند.

لاهوتی ادامه داد، اهمیت موضوع تشکیل جلسه غیر علنی و طرح دلایل دولت برای رشد قیمت دلار و چگونگی مدیریت بازار ارز را به یک ضرورت تبدیل کرده است که هفته آینده این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.



Source link