طرح های افتتاح شده در منطقه آزاد ارس، همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی
طرح های افتتاح شده در منطقه آزاد ارس، همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی

همزمان با سفر رییس جمهور برای حضور در آئین افتتاح رویداد تبریز ۲۰۱۸، پروژه های سرمایه گذاری در زمینه ورق های فشرده چوبی با روکش ملامینه و هایگلس، تولید خودرو، تولید کت و شلوار و تولید نخ فرش ماشینی در منطقه آزاد ارس افتتاح  گردید، مجموع سرمایه گذاری این پروژه ها یک هزار و ۷۷۰ […]


همزمان با سفر رییس جمهور برای حضور در آئین افتتاح رویداد تبریز ۲۰۱۸، پروژه های سرمایه گذاری در زمینه ورق های فشرده چوبی با روکش ملامینه و هایگلس، تولید خودرو، تولید کت و شلوار و تولید نخ فرش ماشینی در منطقه آزاد ارس افتتاح  گردید، مجموع سرمایه گذاری این پروژه ها یک هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال می باشد.

به گزارش مناطق آزاد، مرتضی بانک در جریان این سفر با حضور در گلزار شهدای هادیشهر به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام کرد. در ادامه از محل احداث ورزشگاه ۵ هزار نفری هادیشهر، مسیر اجرای فاضلاب شهر هادیشهر و پروژه تصفیه خانه آب شرب جلفا بازدید کرد.

برگزاری شورای اداری با حضور مرتضی بانک نماینده ویژه اعزامی از سوی رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، فرماندار و امام جمعه شهرستان جلفا، امام جمعه ارس و مدیران و روسای اداره های شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس در سالن حکیم نباتی ارس برگزار شد.

طرح هایی که در سفر مرتضی بانک نماینده ویژه دولت در منطقه آزاد ارس افتتاح گردید عبارت است از:

🔹 کارخانه تولید کت و شلوار با سرمایه گذاری حدود ۷۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۸۰ نفری در فاز دوم صنعتی ارس با ظرفیت تولید سالانه این مجموعه ۲۰۰ هزار دست کت و شلوار.

🔹 خط مونتاژ خودروی پیکاپ آمیکو با سرمایه گذاری ۶۲۳ میلیارد ریال  و ظرفیت تولید سالانه این مجموعه ۳۰ هزار دستگاه خودروی دوکابین و تک کابین با قدرت کشنده مختلف بوده و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی.

🔹 پنجمین خط کارخانه جلفاکاران با سرمایه گذاری ۳۸۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۰ نفر با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۷هزار تن انواع نخ های هایبالک، فانتزی و نخ فرش ماشینی می باشد که با راه اندازی خط جدید تولیدات این مجموعه افزایش خواهد داشت.

در مجموع ۴۵۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار بوده و سال گذشته حدود سه و نیم میلیون دلار انواع نخ های هایبالک را به کشورهای هدف صادر کرده است.

کارخانه جلفاکاران یکی از بزرگترین مجموعه های ریسندگی و رنگرزی کشور محسوب شده و نخ های تولیدی این شرکت بعد از استفاده در کالاهای تولید پوشاک به کشورهای اروپایی صادر می شود.

🔹 کارخانه تولید ورق های فشرده چوبی MDF با روکش ملامینه و هایگلس با ظرفیت تولید سالانه ۹ میلیون متر مربع و اشتغالزایی ۴۳ نفر. این مجموعه در زمینی به مساحت حدود ۲۹ هزار متر مربع و در سایت چهل هکتاری ارس راه اندازی شده است.

نوشته طرح های افتتاح شده در منطقه آزاد ارس، همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link