قدرت گرفتن احزاب اپوزیسیون در اقلیم کردستان چه پیامدی دارد؟ :: خبرگزاری خانه ملت
قدرت گرفتن احزاب اپوزیسیون در اقلیم کردستان چه پیامدی دارد؟ :: خبرگزاری خانه ملت

مسعود گودرزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با برگزاری اولین انتخابات پارلمانی کردستان عراق بعد از همه‌پرسی استقلال و تلاش حزب های اپوزیسیون برای دردست گرفتن قدرت، گفت: از زمانی که اجرای طرح خاورمیانه جدید دردستورکار آمریکا و همپیمانانش قرار گرفت، کشورعراق خصوصا اقلیم کردستان به محلی برای اجرای این نقشه […]



مسعود گودرزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با برگزاری اولین انتخابات پارلمانی کردستان عراق بعد از همه‌پرسی استقلال و تلاش حزب های اپوزیسیون برای دردست گرفتن قدرت، گفت: از زمانی که اجرای طرح خاورمیانه جدید دردستورکار آمریکا و همپیمانانش قرار گرفت، کشورعراق خصوصا اقلیم کردستان به محلی برای اجرای این نقشه شوم تبدیل شد.

روی کار آمدن حزب های اپوزیسیون در اقلیم کردستان زمینه ساز طرح خاورمیانه جدید در این منطقه می شود

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع قدرت گرفتن حزب های اپوزیسیون در اقلیم کردستان می تواند به تحقق طرح خاورمیانه جدید در این منطقه کمک کند.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل و آمریکا چینش خاصی از آرایش سیاسی حاضر در صحنه رقابت های انتخاباتی پارلمان کردستان را پیگیری می کنند، ادامه داد: شاید بتوان گفت که احزاب قدیمی محور اصلی در رای مردم باشند اما غربی ها از ایجاد ظرفیت برای کنار گذاشتن  و به نوعی روی کار آمدن جانشین برای احزاب اتحادیه میهنی و دموکرات ها کردستان استقبال می کنند.

اسرائیل و آمریکا درصدد چینش خاص جریان های سیاسی در پارلمان کردستان عراق هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: باید یادآور شد در زمان انخابات پارلمان عراق احزاب سابقه دار و قدیمی نتوانستند از اقبال مردمی برخوردار شوند و به نوعی احزاب نوظهور سهمی از قدرت را در اختیار گرفتند. در واقع این موضوع بیانگر تغییر جایگاه پایگاه های مردمی جریان هایی سیاسی و رویکرد احزاب است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین علی رغم تلاش های آمریکا در منطقه اقلیم کردستان عراق، هر حزبی که نگاه ملی گرایانه داشته باشد و نسبت به وضع موجود انتقاد بیشری کند می تواند سهم بیشتری از قدرت را در دست بگیرد./

پایان پیام



Source link