متجاوزان به سوریه باید هزینه این اقدام را بدهند
متجاوزان به سوریه باید هزینه این اقدام را بدهند

خبرگزاری مهر: معاون سیاسی سابق سپاه با اشاره به حمله آمریکا و متحدانش به سوریه گفت: نباید در برابر این جنایت سکوت کرد، آن‌ها باید هزینه این اقدام ضدبشری را پرداخت کنند تا مانعی برای تکرار آن باشد. سردار رسول سنایی راد درباره تهاجم هوایی سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه اظهار داشت: […]



خبرگزاری مهر: معاون سیاسی سابق سپاه با اشاره به حمله آمریکا و متحدانش به سوریه گفت: نباید در برابر این جنایت سکوت کرد، آن‌ها باید هزینه این اقدام ضدبشری را پرداخت کنند تا مانعی برای تکرار آن باشد.

سردار رسول سنایی راد درباره تهاجم هوایی سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: این حرکت آن‌ها یک اقدام جنایتکارانه و فاقد هرگونه مقبولیت حتی در خود آمریکا و کشور‌های غربی است.

وی ادامه داد: آن‌ها حتی بدون موافقت شورای امنیت علیه حاکمیت ملی یک کشور اقدام کردند و این جنایت آن‌ها به بهانه این است که مردم و ارتش سوریه توانستند بخشی از اراضی اشغالی کشورشان را از تصرف تروریست‌ها بیرون آورند.

معاون سیاسی سابق سپاه با بیان اینکه اگر در حوزه نظری هم چنین قانون شکنی توسط دیگر کشور‌ها تصور می‌شد با غوغای رسانه‌ای غربی‌ها مواجه شده بود، اظهار داشت: این اقدام یک تجاوز آشکار علیه حاکمیت ملی کشور سوریه و فاقد هرگونه وجاهتی است.

وی تهاجم به سرزمین سوریه را مغایر با عرف و قوانین بین الملل دانست و تصریح کرد: اقدام نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس علیه سوریه در حمایت از گروه‌های افراطی و تروریستی است که در حال فروپاشی هستند. آن‌ها به تمامیت ارضی کشور سوریه احترام نگذاشته اند پس باید با مخالفت و محکومیت تمامی جوامع بین المللی روبرو شود.

سردار سنایی راد گفت: جالب این است که شروع کننده این اقدام ضد بشری رژیم صهیونیستی است و ما شاهد همکاری بیش از پیش این تروریسم دولتی با تروریسم کور و وحشی گری گروه‌های افراطی هستیم.

وی ادامه داد: ما با یک اقدام جنایتکارانه روبرو هستیم و نباید در برابر این جنایت سکوت کرد، آن‌ها باید هزینه این اقدام ضد بشری را پرداخت کنند تا مانعی باشد برای تکرار آن و از روند شدن اقدامات این چنینی جلوگیری کرد.

سردار سنایی راد اقدام وحشیانه علیه ملت مظلوم سوریه را روندی خطرناک دانست که با مخالفت جهانی باید مانع تکرار آن شد و افزود: با وجود اینکه کشور سوریه اعلام کرده بود که کارشناسان سازمان ملل برای بررسی حمله شیمیایی به این کشور بروند، آن‌ها این موضوع را بهانه‌ای برای اقدامات غیرانسانی خود قرار دادند. این در حالی است که گروه‌های مقاومت و ارتش سوریه دست برتر را داشتند و گروه‌های تروریستی که در موضع ضعف قرار دارند از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند و همانطور که دولت سوریه اعلام کرده بود مسیر بررسی موضوع وجود داشت.

وی در پایان تاکید کرد: این اقدام یک تجاوز آشکار علیه حاکمیت ملی کشور سوریه است و به هیچ عنوان دلایل آن‌ها برای این اقدام ضد بشری پذیرفته نیست، پس باید با محکومیت جهانی روبرو شود. البته این تجاوز موجب انسجام ملت سوریه و ایستادگی در برابر گروه‌های افراطی و تروریستی است که حمایت آشکار بیگانه را دارند و هیچ تاثیری در روند مبارزه با تروریسم ندارد.



Source link