مدیر «اینستکس» به تهران آمد
مدیر «اینستکس» به تهران آمد

سفارت فرانسه در تهران دوشنبه شب از سفر مدیر سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس – INSTEX) به ایران خبر داد و نوشت: « پر فیشر» با روسای نمایندگی‌های سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در تهران دیدار کرده است. آفتاب‌‌نیوز : حساب رسمی توئیتر سفارت فرانسه در تهران با انتشار تصویری […]


سفارت فرانسه در تهران دوشنبه شب از سفر مدیر سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا (اینستکس – INSTEX) به ایران خبر داد و نوشت: « پر فیشر» با روسای نمایندگی‌های سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس در تهران دیدار کرده است.

آفتاب‌‌نیوز :

حساب رسمی توئیتر سفارت فرانسه در تهران با انتشار تصویری از این دیدار، در توییتر نوشته است: «رؤسای نمایندگی‌های سه کشور اروپایی از پر فیشر رئیس اینستکس در تهران استقبال کردند. گامی مهم برای بحث با همتایان ایرانی در مورد چگونگی عملیاتی کردن ساز و کار تجاری اتحادیه اروپا و ایران.»

 وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس یازدهم بهمن‌ماه گذشته اعلام کردند کانال ویژه پرداخت اروپا و ایران تحت عنوان «سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا’ (اینستکس – INSTEX) به ثبت رسمی رسیده است. 

این سازوکار در گام نخست تجارت کالاهای اساسی (مواد غذایی و دارو) را تحت پوشش قرار می‌دهد، اما به‌تدریج دامنه‌اش گسترش خواهد یافت.

منبع: ایرنا



Source link