مرتضی بانک: با افتخار ایرانی میپوشم
مرتضی بانک: با افتخار ایرانی میپوشم

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مرتضی بانک به خبر منتشر شده در خبرگزاری تسنیم که نقل قول خلاف واقع از وی توسط دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک بود واکنش نشان داد. وی در این باره گفت: اظهارات دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک در […]

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مرتضی بانک به خبر منتشر شده در خبرگزاری تسنیم که نقل قول خلاف واقع از وی توسط دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک بود واکنش نشان داد.
وی در این باره گفت: اظهارات دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک در خبرگزاری تسنیم که تماما حکایت از بدفهمی ایشان داشته و باعث تاسف است.
وی ادامه داد: هدف از نشست با ایشان و همکارانشان حمایت از تولید کالای ایرانی بوده و اینکه بدون درک کل حرف های بنده اظهار نظری این چنین یک جانبه و غیرمسئولانه داشته اند ایشان را در ماه صیام و میهمانی خدا به لزوم پرهیز از دروغ دعوت می کنم.
مشاور رییس جمهور افزود: موارد مطرح شده از سوی دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک کشور در نشست مورد اشاره در آن خبرگزاری برداشت های خلاف واقع از این نشست غیر رسمی و غیر خبری بوده و اساسا تکذیب می شود.
بانک ادامه داد: تولید داخلی با کیفیت و قیمت مناسب مطالبه عمومی مردم و مقامات عالیه کشور است و مناطق آزاد در این راستا پیشگام حمایت از تولید داخلی هستند.
وی گفت: لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید سالهاست در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و مراحل نهایی خود را طی می کند. این لایحه در کمیسیون های مختلف مجلس مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته تا بتوانند در مسیر توسعه اقتصادی و سیاست های کلان کشور حرکتی موثر بوجود آورند.
بانک افزود: امسال سال تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است و باید روند تولید کالاها به صورت رقابتی باشد تا کالای با کیفیت در کشور تولید شود. مردم باید برای خرید کالای ایرانی حق انتخاب داشته و در یک فضای رقابتی کالای مورد نظر خود را با میل و رغبت خریداری کنند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: در حال حاضر در مناطق آزاد کالاهای رقابت پذیر تولید می شود که باید برندسازی شوند. هم اکنون در مناطق آزاد بالغ بر 1400 تولیدی در حال فعالیت هستند که در موارد متعدد واردکنندگان پوشاک با حمایت سازمان های مناطق آزاد امروز جزء تولیدکنندگان و صادرکنندگان موفق پوشاک هستند. همانگونه که تولیدکنندگان موفقی در حوزه پوشاک در مناطق آزاد انزلی، ارس، ماکو و قشم فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: مناطق آزاد کشور برای حضور تولیدکنندگان داخلی تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته اند؛ ضمن اینکه تاکید داریم کالای ایرانی باید با کیفیت و رقابت پذیر باشد و بستر ایجاد این رقابت پذیری در مناطق آزاد کشور وجود دارد.

منبع : فرینا