معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند: سرمایه‌گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند ۳۰درصد افزایش یافته است
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند: سرمایه‌گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند ۳۰درصد افزایش یافته است

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲هزار و ۶۵۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند جذب شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲هزار و ۱۰۰میلیارد ریال بوده، رشد۳۰درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی شمار مجوزهای صادر شده […]


معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲هزار و ۶۵۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند جذب شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲هزار و ۱۰۰میلیارد ریال بوده، رشد۳۰درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی شمار مجوزهای صادر شده برای سرمایه‌گذاری داخلی را ۸۰فقره بیان کرد و گفت: مجوزهای سرمایه‌گذاری برای فعالیت در زمینه صنعت، خدمات و گردشگری صادر شده است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند در بخش سرمایه‌گذاری رتبه نخست بین مناطق آزاد کشور را کسب کرد گفت: در این راستا علاوه‌بر سرمایه‌گذاری داخلی ، چهار مجوز سرمایه گذاری خارجی عمدتا کشورهای چین و عراق نیز در پنج ماهه نخست سال جاری در منطقه آزاد اروند صادر شده است.

موسوی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بخش خارجی در زمینه ساخت لوله‌های بدون درز، تولید و تبدیل مواد معدنی خام به مواد صنایع پایین‌دستی است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند جذب سرمایه‌گذار و توسعه صادرات غیرنفتی را جزء برنامه‌های اصلی سازمان منطقه آزاد اروند در سال جاری بیان کرد و گفت: در این راستا رشد کیفی و کمی در بخش‌های تجاری، صنعتی و گردشگری برای حمایت از سرمایه‌گذاران در سال جاری مورد تاکید قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، در سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و ۲۵۰میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند جذب شد. این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های تجاری، صنعتی، انرژی و نفت، گردشگری، صنایع دریایی،کشتی سازی و مواد غذایی صورت گرفته است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷هزار و ۴۰۰هکتار در شمال‌غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نوشته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند: سرمایه‌گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند ۳۰درصد افزایش یافته است اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link