موافقت هیئت‌های نظامی خارجی با تشکیل ائتلاف IONS
موافقت هیئت‌های نظامی خارجی با تشکیل ائتلاف IONS

روابط عمومی نیروی دریایی ارتش: دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به دیدار‌های دوجانبه با مقامات عالی‌رتبه نظامی کشور‌های حاضر در اجلاس IONS، گفت: مجموعاً طی دیروز و امروز ۱۰ دیدار با هیئت‌های مختلف نظامی از کشور‌های ترکیه، بنگلادش، اندونزی، چین، هند، آفریقای جنوبی، روسیه، سریلانکا، پاکستان […]



روابط عمومی نیروی دریایی ارتش: دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به دیدار‌های دوجانبه با مقامات عالی‌رتبه نظامی کشور‌های حاضر در اجلاس IONS، گفت: مجموعاً طی دیروز و امروز ۱۰ دیدار با هیئت‌های مختلف نظامی از کشور‌های ترکیه، بنگلادش، اندونزی، چین، هند، آفریقای جنوبی، روسیه، سریلانکا، پاکستان و ژاپن انجام دادند که در این دیدار‌ها مطالب بسیار مهم و کاربردی توسط طرفین مطرح شد.

وی افزود: در این دیدار‌ها به ظرفیت‌های ژئوپلیتیکی مشترک میان ایران و کشور‌های مختلف اشاره و بر توانمندی‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران به خصوص نیروی دریایی تاکید شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت علم، فنی و دانشجویی خوبی در نیروی دریایی ارتش وجود دارد که این ظرفیت قابل قابل انتقال به سایر کشور‌ها نیز می‌باشد از این رو در دیدار‌ها با مقامات خارجی پیشنهاد کردیم که کشور‌های مختلف از ظرفیت فنی و دانشجویی نداجا بهره برده و ما نیز متقابلاً از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنیم.

دریادار خانزادی با بیان اینکه با همه هیئت‌ها در خصوص تبادل دانشجو در سطوح مختلف، مذاکره مستقیم داشتند، تاکید کرد: با هیئت‌های مختلف در خصوص اعزام ناوگروه و همچنین پذیرش ناوگروه‌های آن‌ها رایزنی مستقیم انجام داده‌ام؛ همچنین گفت و گو‌های بسیار خوبی برای برگزاری رزمایش دریایی در قالب‌های مختلف تاکتیکی و امداد و نجات میان ما و طرفین صورت گرفته است.

وی همچنین از پیشنهاد نیروی دریایی ارتش ایران به هیئت‌های خارجی برای تشکیل کارگروه مشترک به منظور توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف ستادی و تاکتیکی و همچنین عملیاتی خبر داد و گفت: قرار است که این پیشنهاد توسط کشورها، بررسی شده و در زمان مناسب خودش تفاهم نامه همکاری مورد نظر در این زمینه‌ها نیز به امضای طرفین برسد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: در مذاکرات با هیئت‌های خارجی پیشنهاد دادیم که علاوه بر همه این حوزه‌ها، رفت و آمد‌هایی نیز در سطح فرماندهان انجام شود.

دریادار خانزادی ادامه داد: امنیت در منطقه اقیانوس هند یک اولویت است و بر همین مبنا پیشنهاد دادیم که یک گروه و ائتلاف نظامی مشترک میان کشور‌های اجلاس IONS تشکیل شود. اکثر کشور‌هایی که بنده شخصا با آن‌ها دیدار خصوصی و دوجانبه داشتم، با این پیشنهاد موافق بودند و قرار شد که موضوع در اجلاس فرماندهان طرح و در صورت موافقت همه اعضا، اجرایی شود.

دریادار خانزادی با بیان اینکه اجلاس آیونز ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه همکاری‌های عملی دارد، تاکید کرد: ما از حضور کشور‌های دیگر در اجلاس استقبال می‌کنیم، اما حضور آمریکا در این اجلاس را حضوری نامطلوب دانسته و با آن مخالفیم و بسیاری از کشور‌ها نیز با ما در این زمینه هم نظر هستند.

وی در پایان از برگزاری رزمایش مشترک امداد و نجات میان نیروی دریایی ارتش ایران و نیروی دریایی سلطنتی عمان در ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه خبر داد.



Source link