نحوه تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس در صداوسیمای استان‌ها مشخص شد :: خبرگزاری خانه ملت
نحوه تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس در صداوسیمای استان‌ها مشخص شد :: خبرگزاری خانه ملت

[ad_1] اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در تشریح نشست کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی که عصر امروز (سه شنبه، 10 مهرماه) گفت: در این جلسه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بررسی شد. نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در ماده […]

[ad_1]

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در تشریح نشست کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی که عصر امروز (سه شنبه، 10 مهرماه) گفت: در این جلسه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در ماده 16 این طرح آمده که در انتخابات صداوسیما در صورت امکان می تواند برنامه و زمان بندی شبکه های رادیویی و تلویزیونی استانی را به نحوی تنظیم کند که امکان برخورداری نامزدها از این امکانات به صورت برابر وجود داشته باشد همچنین ترتیب تبلیغات انتخاباتی نامزدها از صداوسیما با رعایت برابری نامزدها به عهده کمیسیون بررسی تبلیغات استان است.

وی افزود: صداوسیمای استان و دستگاه اجرایی در ارائه برنامه ها و امکانات خود به نامزدها مکلف به رعایت تصمیمات کمیسیون بررسی تبلیغات است.

سلیمی ادامه داد: در ماده 21 نیز آمده که به منظور نظارت بر منابع مالی و نحوه تأمین آن برای فعالیت های انتخاباتی، هیچ شخص و نامزدی نمی تواند اقدام به دریافت یا پرداخت کمک مالی نقدی و غیرنقدی جهت تأمین منابع مالی فعالیت های انتخاباتی و هزینه کرد در آن کند مگر به صورتی که در قانون معین شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه اظهار داشت: همچنین ماده 22 می گوید امکانات و منابع مالی فعالیت های انتخاباتی نامزدهای انتخابات اعم از نقدی، غیرنقدی، مستقیم و غیرمستقیم باید از طریق دارایی شخص نامزد، کمک مستقیم احزاب و گروه های سیاسی، کمک های اشخاص حقیقی ایرانی، منابع و امکانات عمومی که مطابق این قانون و سایر قوانین مرتبط مجاز است.

وی تأکید کرد: دریافت و پرداخت کمک های نقدی و غیرنقدی برای تأمین منابع مالی فعالیت های انتخاباتی باید شفاف بوده و هویت پرداخت کننده و دریافت کننده آن مشخص باشد و هرگونه پرداخت باید از طریق اسناد بانکی، به صورت الکترونیکی یا شماره حساب انجام شود و مجازات متخلفان نیز مشخص شد.

 سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: روز یکشنبه هفته آتی نیز با حضور یکی از اعضای شورای نگهبان به موضوع انتخاباتی شدن استان ها رسیدگی می کنیم./

پایان پیام

[ad_2]

Source link