نگاه ایران در حوزه دیپلماتیک منفی و بدبینانه نیست/ مشکلات فنی و اداری در موضوع استقرار دفاتر اتحادیه اروپا در تهران وجود دارد :: خبرگزاری خانه ملت
نگاه ایران در حوزه دیپلماتیک منفی و بدبینانه نیست/ مشکلات فنی و اداری در موضوع استقرار دفاتر اتحادیه اروپا در تهران وجود دارد :: خبرگزاری خانه ملت

علیرضا رحیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت:ایجاد دفاتر مستقل اتحادیه اروپا مطالبه نمایندگان اتحادیه اروپا قرار گرفته است مخصوصاً در دیدارهای پارلمانی که با نمایندگان مجلس داشتند؛این موضوع مطرح شده است. وی افزود:جمهوری اسلامی ایران از موضوع  استقرار دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در […]



علیرضا رحیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به موضوع بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت:ایجاد دفاتر مستقل اتحادیه اروپا مطالبه نمایندگان اتحادیه اروپا قرار گرفته است مخصوصاً در دیدارهای پارلمانی که با نمایندگان مجلس داشتند؛این موضوع مطرح شده است.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران از موضوع  استقرار دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در تهران استقبال می‌کند،اما مشکلات فنی و اداری در این زمینه وجود دارد و قاعدتاً بعد از برطرف کردن مشکلات فنی در واقع این اقدام انجام خواهد شد.

عضوفراکسیون امید درمجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که ایجاد دفاتر اتحادیه اروپا بر روند اجرای برجام تاثیر خواهدگذاشت،افزود:نمایندگان اتحادیه اروپا به صورت دوجانبه و مستقل در ایران حضور دارند و همه کشورهای اروپایی هم در ایران سفارت دارند و هم فعال هستند.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات ،اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد:وجود سفارتخانه ها در کشورمان کافی هستند؛اما بعضی مناسبات دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا در واقع نیازمند دفتر مستقل است؛ در این موضوع موانع فنی وجود دارد که  در دست بررسی است و امیدواریم این مشکل حل شود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به موضوع امنیتی بودن ایجاد دفاتر اتحادیه اروپا و نگاه مثبت و منفی مسئولین به  موضوع احتمال حضور جاسوسان در قالب سفیر و نماینده،تصریح کرد:نگاه جمهوری اسلامی در حوزه دیپلماتیک نگاه منفی و بدبینانه نیست،ولی منافع ملی کشور بر همه چیز اولویت دارد.

به گزارش خانه ملت؛در هفته‌های گذشته کمیسیون امنیت ملی در جلسه‌ای میزبان ۲۶ سفیر از کشور‌های اروپایی بود که سفیر اتریش و برخی سفرای اروپایی در این جلسه موضوع بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا را مطرح کردند. درحال‌حاضر اتریش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، به همین دلیل، این موضوع را مطرح کرده است. 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اعلام این موضوع به رسانه‌ها گفته بود: سفرای کشور‌های اعلام کردند، چون اتحادیه اروپا در کشور‌های مختلف سفیر دارد خواستار این هستیم تا دفتر این اتحادیه در تهران نیز بازگشایی شود. این درخواست مسبوق به سابقه است و اروپایی‌ها خواهان بازگشایی دفتر خود در تهران بوده‌اند، البته در این راه ملاحظاتی وجود دارد که باید رعایت شود. دغدغه‌های موجود را که بخشی از آن‌ها امنیتی است، به سفرای کشور‌های اروپایی منتقل کردیم که باید در قالب یک پروتکل الحاقی آن‌ها را برطرف کرد./

پایان پیام
 



Source link