هیأت مشاوران برای همکاری قوه مقننه با دانشکده‌های حقوق فعال می‌شود/ تنقیح قوانین اولویت نخست معاونت قوانین مجلس :: خبرگزاری خانه ملت
هیأت مشاوران برای همکاری قوه مقننه با دانشکده‌های حقوق فعال می‌شود/ تنقیح قوانین اولویت نخست معاونت قوانین مجلس :: خبرگزاری خانه ملت

حسین میرمحمدصادقی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین میرمحمدصادقی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه معاونت قوانین قلب مجلس است، گفت: در معاونت قوانین مجلس هم بخش تنقیح قوانین مهم ترین بخش است. معاونت قوانین […]



حسین میرمحمدصادقی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، حسین میرمحمدصادقی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه معاونت قوانین قلب مجلس است، گفت: در معاونت قوانین مجلس هم بخش تنقیح قوانین مهم ترین بخش است.

معاونت قوانین قلب مجلس است

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در حال حاضر با تورم قوانین در کشور مواجه بوده و سرنوشت برخی قوانین از لحاظ منسوخ بودن مشخص نیست.

وی در ادامه با اشاره به سابقه خود در قوه قضاییه یادآور شد: به دلیل سابقه ای که در دستگاه قضایی داشته‌ام متوجه مشکلات قضات با توجه به ازدیاد قوانین هستم؛ از طرفی اساتید و دانشجویان حقوق هم مشکلات زیادی در این رابطه دارند که به آسانی نمی توانند قوانین مرتبط را تشخیص داده و تعیین کنند که بر اساس چه قانونی باید عمل کرد.

تلاش برای همکاری دستگاه‌های اجرایی با مجلس برای تنقیح قوانین

میرمحمد صادقی در ادامه در خصوص راهکار تنقیح قوانین اظهار داشت: پیش از این دستگاه های اجرایی طبق قانون موظف شده بودند ظرف مدت 6 ماه قوانین مربوط به خود را تنقیح کرده و ارسال کنند اما عملا چندان به این موضوع اهمیت داده نشده از این رو یکی از نخستین اقدامات ما در بخش تنقیح این است که ملاقات هایی با بخش مربوطه در ریاست جمهوری داشته باشیم که آنها نیز ابراز تمایل کرده اند با برگزاری جلساتی موارد را میان دو قوه روشن کنیم.

معاون قوانین مجلس دهم ادامه داد: در حال حاضر نیازمند تقویت ساختار و نیروها در اداره کل تنقیح هستیم که آقای راستیان به عنوان مسئول این بخش، تقویت حوزه تنقیح را بر عهده خواهد داشت.

قوه قضاییه و مقننه باید ارتباط خود با دانشگاه را حفظ کنند

وی در ادامه با اشاره به سابقه 32 ساله خود به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه، تدریس در دانشکده های حقوق مختلف و نگارش کتب متعدد در این حوزه جهت تدریس در دانشگاه ها، افزود: ارتباط خود را با محافل علمی حفظ می کنیم و معتقدم دو نهاد قوه قضاییه و مقننه نباید ارتباط خود را با دانشکده های حقوق قطع کنند، اما متأسفانه همچنان دیوار بی اعتمادی وجود دارد.

میرمحمد صادقی ادامه داد: زمانی که در دستگاه قضایی به عنوان معاون آموزش و تحقیقات و سخنگو بودم سعی کردم مشکل ارتباط میان دانشگاه و قوه قضاییه را برطرف کنم که در همین راستا اساتیدی از سراسر کشور را گرد هم آورده و چند جلسه با رئیس وقت قوه قضاییه برگزار کردیم که اساتید به راحتی دغدغه های خود را بیان کردند و ازآن طرف با مشکلات قوه قضائیه آشنا شدند که تاثیر خوبی در نزدیک کردن محافل علمی و دانشکده های حقوق با قوه قضائیه داشت.

هیأت مشاوران معاونت قوانین برای همکاری با اساتید و دانشجویان حقوق فعال می‌شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای ارتباط با دانشگاه ها، هیأت مشاورانی وجود دارد که آن را فعال تر خواهیم کرد، خاطرنشان ساخت: اساتید دانشگاه های حقوق از طریق هیأت مشاوران می توانند با مجلس همکاری کنند و ما نیز از خدمات آنها استفاده می کنیم.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: بسیار مهم است که جامعه حقوقی کشور همراه مجلس شورای اسلامی باشد چرا که استادی که با مجلس در قالب هیأت مشاوران همکاری کند، دانشجویان حقوق را نیز با خود همراه می کند و رفته رفته ارتباط بهتری میان قوه مقننه و دانشگاه ها در حوزه حقوق برقرار می شود./

پایان پیام



Source link