واکنش ذوالنوری به حمله آمریکا به سوریه
واکنش ذوالنوری به حمله آمریکا به سوریه

[ad_1] خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله کشور‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه که بامداد روز گذشته اتفاق افتاد، گفت: به‌طور قطع این حمله وحشیانه به کشوری مستقل با دولت و ملتی مستقل، نظیر سوریه محکوم است و تروریست‌ها و حامیان […]

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله کشور‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه که بامداد روز گذشته اتفاق افتاد، گفت: به‌طور قطع این حمله وحشیانه به کشوری مستقل با دولت و ملتی مستقل، نظیر سوریه محکوم است و تروریست‌ها و حامیان آن‌ها باید بدانند که این حملات از سوی مردم سوریه بی پاسخ نخواهد ماند.

وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها و برخی کشور‌های دیگر، سابقه خوبی نزد افکار عمومی مردم منطقه ندارند، اظهار داشت: هر بار که آمریکایی‌ها به بهانه‌های واهی، به کشوری حمله کرده‌اند، جز ویرانی و بیچارگی برای مردم آن کشو نداشته‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: تروریست ها، آمریکایی‌ها و حامیانشان باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران دست از حمایت از محور مقاومت در منطقه برنمی دارد و در این زمینه به هیچ کشوری هم مذاکره نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام ذوالنوری، یکی از پیام‌های حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را، انزوای بیشتر آمریکا عنوان کرد و گفت: آمریکایی‌ها پیش از حمله به سوریه مدعی شده بودند که کشور‌های عضو ناتو در حمله به سوریه آن‌ها را همراهی می‌کنند، اما در نهایت شاهد بودیم که فقط انگلیس و فرانسه او را همراهی کردند و دیگر کشور‌ها که آمریکا مدعی بود حامی او در حمله به سوریه هستند، این کشور را تنها گذاشتند و فقط در پیام‌هایی از آن حمایت کردند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی که سران کشور‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه را جنایتکار خوانده بودند، افزود: این کشور‌ها جنایات متعددی در منطقه مرتکب شده‌اند و به معنای واقعی کلمه جنایتکار هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از مجامع بین‌المللی حقوق بشری به دلیل سکوت در قبال حمله به سوریه، گفت: سوریه، کشوری مستقل با حکومتی مردم‌سالار است، اما کشور‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه با نقض آشکار حق حاکمیت این کشور، به آن حمله کردند و نکته حائز اهمیت نیز این است که سازمان ملل متحد نیز این کشور‌ها را محکوم نمی‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پس از اینکه تروریست‌ها از غوطه و اطراف دمشق خارج شدند، عملا حلقه دیگری از شکست‌های آمریکا رقم خورد و این کشور به نوعی تلاش کرد به تروریست‌های باقیمانده روحیه بدهد.

[ad_2]

Source link