پروژه آبرسانی ۶۶ روستای استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد
پروژه آبرسانی ۶۶ روستای استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

هوشنگ بازوند ظهر امروز در مراسم افتتاح پنج پروژه آب‌رسانی روستاهای لرستان که در روستای طالقان خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: امروز به‌طور همزمان آب‌رسانی 11 روستای استان در قالب پنج پروژه به بهره‌برداری رسید. وی با اشاره به اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی 183 پروژه آب‌رسانی در استان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: اعتبار این […]

هوشنگ بازوند ظهر امروز در مراسم افتتاح پنج پروژه آب‌رسانی روستاهای لرستان که در روستای طالقان خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: امروز به‌طور همزمان آب‌رسانی 11 روستای استان در قالب پنج پروژه به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی 183 پروژه آب‌رسانی در استان به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: اعتبار این پروژه‌ها حدود 37 میلیارد تومان است که از اعتبارات استانی تأمین  و این پروژه‌ها تا خردادماه 96 به اتمام می‌رسند.

استاندار لرستان بابیان اینکه کار آب‌رسانی به 35 روستای استان به اتمام رسیده است، عنوان کرد: پروژه آب‌رسانی 66 روستای استان لرستان 22 بهمن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه میزان رشد اعتبارات آب روستایی در این دولت 240 درصد بوده است، بیان کرد: این میزان در چهار سال گذشته 98 میلیارد تومان بوده است اما در این سه سال به 237 میلیارد تومان رسیده است.

بازوند گفت: در   سال‌های گذشته رشد شاخص بهره‌مندی آب روستایی در استان هرسال 9 دهم درصد بوده اما  این شاخص در دولت یازدهم به 1.4 رسیده است.

وی اظهار داشت: سال 92 آب‌رسانی 180 روستای استان از طریق تانکر انجام می‌شد اما در سال 95 تعداد این روستاها  به 14 روستا رسیده است.

استاندار لرستان افزود: روستاهای فاقد آب شرب بالای 20 خانوار در سال92، 142 روستا بوده اما در سال 95 تعداد این روستاها نیز به 48 رسیده است.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالش ما در بحث آب شرب و کشاورزی در شهرستان کوهدشت است، عنوان کرد: امیدوارم مصوبه دولت که سد معشوره  است و هم‌اکنون بلاتکلیف مانده عملیاتی شود.

بازوند در رابطه با پروژه آزادراه خرم‌آباد -بروجرد- اراک نیز بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیاء در سال 93 آغاز شد و هم اکنون در پنج کارگاه با هزار و 500 نفر نیرو فعال است.

وی بیان کرد: در پروژه راه‌آهن خرم‌آباد نیز که عملیات اجرایی آن در سال 93 شروع‌شده است هم‌اکنون 900 نفر اشتغال مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/