پویایی صنعت و شکوفایی اقتصاد، ۲ رویکرد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو
پویایی صنعت و شکوفایی اقتصاد، ۲ رویکرد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل جدید سازمان از بدو ورود خود به منطقه آزاد ماکو به بررسی، مطالعه و ارزیابی حوزه های مختلف این منطقه پرداخته و با تاکید به برنامه محوری و حرکت علمی به سمت پیشرفت، پویایی صنعت و شکوفایی اقتصادی را دورویکرد مهم بیان کرده که با جذب سرمایه گذاری خارجی و رفع موانع و مشکلات […]


مدیرعامل جدید سازمان از بدو ورود خود به منطقه آزاد ماکو به بررسی، مطالعه و ارزیابی حوزه های مختلف این منطقه پرداخته و با تاکید به برنامه محوری و حرکت علمی به سمت پیشرفت، پویایی صنعت و شکوفایی اقتصادی را دورویکرد مهم بیان کرده که با جذب سرمایه گذاری خارجی و رفع موانع و مشکلات تولید و توسعه صادرات محقق می شود.

به گزارش مناطق آزاد، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو درنشست ها و بازدیدهای  مختلف در جریان آخرین اقدامات و پروژههای منطقه آزاد ماکو قرارگرفا. دکتر سلیمانی در نشستی با معاونان و مدیران سازمان، اهداف ، برنامه ها و سیاست های جدید این سازمان را تبیین و گفت: در سایه همدلی و تلاش مضاعف به اهدافمان در منطقه آزاد ماکو می رسیم.

وی همچنین در بازدید از  جاذبه های گردشگری منطقه از جمله منشورهای بازالتی، سد بارون و میراث جهانی کلیسای تاریخی حضرت مریم(س) با تاکید بر استفاده از این ظرفیت ها برای جذب گردشگر گفت: این همه پتانسیل و ظرفیت های خدادادی می تواند در جهت رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی منطقه بکار گرفته شود.

غلامرضا سلیمانی افزود: توسعه گردشگری، توسعه اقتصادی را به همراه دارد و با معرفی جاذبه های توریستی آن می توان انتظار داشت سالانه میلیون ها نفر از منطقه آزاد ماکو بازدید کنند.

از سوی دیگر وی در حاشیه سفر به شهرستان پلدشت گفت: پروژه های در دست اجرا و اجرا شده در شهرستان پلدشت و جاذبه های دیگر توریستی این شهرستان در رونق اقتصادی پراهمیت هستند.همچنین بازدید از پروژه بزرگ ملی سدکرم آباد پلدشت، پروژه ای که با اعتبار بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان در شهرستان پلدشت یکی از بزرگترین پروژه های منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز با حضور در مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمآبی شهید کاظمی پلدشت از فعالیت های این مرکز بازدید کرد. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در بازدید از بازارچه مرزی این منطقه، بر لزوم رقابت پذیری کالای ایران ساخت در مناطق آزاد تاکید کرد.

غلامرضا سلیمانی افزود: رقابت پذیری و حضور کالای تولیدی داخل در عرصه بین‌المللی نیازمند فرهنگ سازی و بازارسازی  است و تحقق این امر باید یا اراده و حمایت جدی مردم امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه بروز خلاقیت و نوآوری توام با سرمایه گذاری بخش خصوصی منجر به تحول ساختار اقتصادی و تولیدی کشور می شود افزود:  باید حرکت در همه بخش‌ها از جمله مسئولین شهرستانها باشد که زیست بوم لازم برای رشد و باروری خلاقیت جوانان ارزش افزوده و  اشتغال از محل نوآوری و دانش ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو عصر روز شنبه در جمع مدیران و روسای ادارات شهرستان ماکو با اشاره به نامگذاری سال به عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت:  واردات و تولید در داخل باید متوازن باشند و واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد، کنترل شود.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به سیاست های نظام در مناطق آزاد  که توسط دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور ابلاغ شده است افزود: این منطقه با پتانسیل بالایی که دارد با همدلی و تلاش مسئولین و همراهی مردم می تواند به مرحله صنعتی شدن و سکویی برای رشد و توسعه اقتصادی تبدیل شود.

وی ادامه داد: انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج از جمله اهدافی هستند که به منظور رسیدن به سیاست های تعریف شده باید به آنان پرداخت.

سلیمانی توسعه پایدار و متوازن منطقه ای را مدلی برای ارتقاء اقتصادی و گردشگری عنوان کرد و اظهارداشت: توسعه یافتگی همواره خواست راهبردی کشور بوده است و لذا هرگونه غفلت و کاستی ای در این زمینه می تواند، نه تنها گزینه های راهبردی ما را در منطقه و نظام بین الملل ، بلکه در تأمین منافع ملی مان نیز مخدوش سازد.

وی با اشاره به تکمیل زنجیره تولید یعنی از ماده اولیه تا آماده سازی برای صادرات آن در منطقه انجام شود گفت: همانطور که در مراسم معارفه نیز عرض کردم زنجیره ای شدن تولید باعث می شود ارزش افزوده آن نصیب منطقه و تولید کننده شود.

پایانه صادراتی منطقه آزاد ماکو گام مهمی در تسهیل تجارت و صادرات

درهمین حال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز یکشنبه در بازدید از پایانه صادراتی ۱۲ هکتاری منطقه آزاد ماکو از نزدیک در جریان فعالیت ها  واقدامات این پایانه قرار گرفت.

وی در حاشیه بازدید از این پایانه گفت: این پایانه می تواند مرز بازرگان را به عنوان بزرگترین مرز زمینی کشور به کریدور صادارتی تبدیل و توجه بسیاری از شرکت های بین المللی ترانزیت کالا را به خود جلب کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در حوزه حمل و نقل و ترانزیت منطقه آزاد ماکو بسیاری از بحران ها و مشکلاتی را که در سال های پیشین گریبانگیر شرکت ها و رانندگان کامیون ها بود را برطرف کنیم و جایگاه گمرک بازرگان در مبادلات اقتصادی و تردد مسافران را ارتقا بدهیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین  به منظور بررسی چرخه تولید صنعتی در منطقه از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی ماکو بازدید کرد.

غلامرضا سلیمانی تحقق برنامه های اجرایی بر پایه آمایش منطقه را در گرو وفاق و پیگیری و هماهنگی همه دستگاه ها و نهادهای دولتی، خصوصی و جامعه دانست.

وی  بر حمایت بیشتر از صنایع خُرد و کوچک به منظور افزایش اشتغالزایی و تبدیل این بنگاه ها به بنگاه های متوسط و بزرگ تاکید کرد.

سلیمانی به استفاده از تجربیات کشورهای توسعه یافته که تجربه های موفقی در توسعه منطقه ای کسب وکارهای کوچک و متوسط دارند تاکید کرد و گفت:  برنامه های جدی برای توسعه شهرک های صنعتی و صنایع خرد و کوچک منطقه داریم.

نوشته پویایی صنعت و شکوفایی اقتصاد، ۲ رویکرد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link