پژمان‌‌فر به نام دین به بنده اتهام می‌زند
پژمان‌‌فر به نام دین به بنده اتهام می‌زند

خبرگزاری فارس: بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی طی تذکر ۷۹ آیین‌نامه با اشاره به اظهارات روز گذشته پژمانفر نماینده مردم مشهد، اظهار داشت: پژمانفرگفته است که من واجبی را منکر شده ام. وی افزود: بنده کجا واجب را منکر شده‌ام؟ پژمانفر همچنین گفته است که بنده فتوا داده‌ام، من کجا فتوا […]



خبرگزاری فارس: بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی طی تذکر ۷۹ آیین‌نامه با اشاره به اظهارات روز گذشته پژمانفر نماینده مردم مشهد، اظهار داشت: پژمانفرگفته است که من واجبی را منکر شده ام.

وی افزود: بنده کجا واجب را منکر شده‌ام؟ پژمانفر همچنین گفته است که بنده فتوا داده‌ام، من کجا فتوا داده‌ام.

پارسایی ادامه داد: آقای پژمانفر این شما بودید که فتوا دادید و من را محکوم و مرتد نامیدید و دادگاه صحرایی تشکیل دادید.

وی افزود: اینجا مجلس است و از اینجا باید صدای ملت شنیده شود نباید نماینده را به ارتداد تهدید کرد.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس عنوان کرد: آقای مطهری! امام خمینی (ره) فرمودند: حفظ نظام از اوجبواجبات است، اما این برخورد‌ها چگونه اعتماد مردم نسبت به نظام لطمه وارد کرده است.

وی ادامه داد: بنده به ارتداد متهم می‌شوم شاید این مامور نیروی انتظامی آموزش ندیده است و تحسین نکرده بود، اما آقای پژمانفر بسیار خشن‌تر نسبت به برخورد آن مامور رفتار کرد.

پارسایی همچنین عنوان کرد: اسلام دین رأفت و مهربانی است نه خشونت. از تریبون مجلس به نام دین اسلام چنین اتهاماتی می‌زنند.

وی گفت: من به اقای پژمانفر می‌گویم شاید این ادبیات در حوزه انتخابیه‌ات برای تهدید مخالفان موثر باشد، اما در مجلس کاربردی ندارد. بنده دوشادوش رزمندگان در هشت سال دوره دفاع مقدس از شرف و ناموس این خاک دفاع کرده‌ام. آقای پژمانفر تهدید شما وحشتناک‌تر و ترسناک‌تر از گلوله‌های دشمن نیست، اما بیان آن از تریبون مجلس ترسناک است.

پژمان فر یادآور شد: بنده انتظار داشتم آقای مطهری به عنوان یک انسان آزاده و فرزند شهید مطهری به اقایپژمانفر تذکر می‌دادید که چرا از تریبون مجلس چنین فتوا‌هایی را صادر می‌کند. بنده از هیات نظارت و رفتار نمایندگان مجلس می‌خواهم که این مسائل را به صورت جدی پیگیری کنند چرا که این موضوع وهن مجلس است که این سخنان از تریبون مجلس پخش شود.

براساس این گزارش، علی مطهری که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز را برعهده داشت عنوان کرد: تذکرپژمانفر این بود که اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را واجب نمی‌داند در واقع یک نوع انکار ضروری دین است.

وی افزود: آقای پژمانفر حکم کلی را صادر کرد. می‌دانید که حکم کلی انکار ضروری دین ارتداد است. البته به صورت کلی اقای پژمانفر می‌خواست بگوید مقصود من آقای پارسایی نیست بنابراین آقای پژمانفر گفت که این حرف لوازمی دارد و آقای پژمانفر شما را متهم به ارتداد نکرده است.

مطهری افزود: به نظر من توهینی در این رابطه انجام نشده است شما هم که حرف خود را زدید.

روز گذشته، بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در برخورد یک مامور با یک زن بدحجاب، گفت: مگر نه این است که قرآن کریم حرمت انسان را بالاتر از حرمت کعبه می‌داند. به‌نام حجاب و به بهانه نهی از منکر منجر به ترویج منکر می‌شوند که در پاسخ به وی پژمان فر عنوان کرد که خواهشمندم نمایندگان در مسائلی که اشراف ندارند اظهار نظر شرعی نکنند. امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین است.



Source link