چرا جنایات عربستان در یمن توجهات را کمتر جلب کرده است/ واکاوی دلیل رسانه‌ای شدن قتل خاشقچی :: خبرگزاری خانه ملت
چرا جنایات عربستان در یمن توجهات را کمتر جلب کرده است/ واکاوی دلیل رسانه‌ای شدن قتل خاشقچی :: خبرگزاری خانه ملت

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عملکرد متناقض مدعیان دفاع از حقوق بشر در قبال موضوع خاشقچی و فجایعی که عربستان و ائتلاف همراهش در یمن به بار آورده‌اند، اظهار داشت: بلایی که بر سر خاشقچی آمد، کاری بود که در عربستان سعودی بارها رخ داده است. عضو فراکسیون مستقلین […]



عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عملکرد متناقض مدعیان دفاع از حقوق بشر در قبال موضوع خاشقچی و فجایعی که عربستان و ائتلاف همراهش در یمن به بار آورده‌اند، اظهار داشت: بلایی که بر سر خاشقچی آمد، کاری بود که در عربستان سعودی بارها رخ داده است.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ربوده شدن شاهزاده‌‎ها پیش از روی کار آمدن بن سلمان نیز وجود داشته و اکنون هم امری عادی است، بیان کرد: در زمان صدام نیز چنین اتفاقاتی در عراق رخ می‌داد.

بیشتر بخوانید:

قتل خاشقجی پرده از جنایات چندین ساله سعودی برداشت

وی با اشاره به مورد مشابهی که در زمان صدام رخ داده است، افزود: دامادهای صدام به اردن فرار کرده بودند ولی بعد از مدتی صدام به دامادهایش نامه نوشت و هنگام بازگشت از آن‌ها استقبال کرد ولی ایل و طایفه خود را بعدا به سراغ آن‌ها فرستاد و 2 داماد خود را به قتل رساند.

چرا موضوع خاشقچی رسانه‌ای شد؟

یوسفیان ملا ادامه داد: در بعضی کشورهای عربی این اتفاق رخ می‌دهد، اما اینکه چرا موضوع خاشقچی برجسته شد، به این دلیل بود که باج‌های سیاسی کافی از سوی عربستان پرداخت نشد و این مورد رسانه‌ای شد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون کودکان یمنی با شکم گرسنه و هنگامی که در بیمارستان تحت معالجه هستند مورد اصابت بمب‌های ساخته شده توسط آمریکا قرار می‌گیرند ولی این فاجعه کمتر از موضوع خاشقچی در رسانه‌ها خبرساز می‌شود.

چرا جنایات عربستان در یمن توجه رسانه‌های خارجی را کمتر جلب کرده است؟

وی افزود: خاشقچی به هر شیوه‌ای کشته شد ولی برای تحریک احساسات، شقه شقه کردن بدن وی را در رسانه‌ها برجسته می‌کنند.

عده‌ای باج‌هایی را از عربستان خواستند که به دلیل عدم پرداخت به موقع این باج‌‌ها از سوی عربستان، موضوع خاشقچی رسانه‌ای شد ولی جنایاتی که عربستان در یمن انجام می‌دهد توجه رسانه‌های خارجی را بسیار کمتر جلب کرده است.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوعات حقوق بشری سیاسی شده‌اندند و وقتی مسئله‌ای سیاسی شود از مسیر عدالت خارج می‌شود، بیان کرد: عده‌ای باج‌هایی را از عربستان خواستند ولی به دلیل عدم پرداخت به موقع این باج‌‌ها از سوی عربستان، موضوع خاشقچی رسانه‌ای شد ولی جنایاتی که عربستان در یمن انجام می‌دهد توجه رسانه‌های خارجی را بسیار کمتر جلب کرده است.

عربستان در موضوع خاشقچی باج نداد و رسانه‌ای شد

یوسفیان ملا با بیان اینکه اگر از ابتدا عربستان باج‌‌ها را پرداخت می‌کرد، اینگونه نمی‌شد البته اکنون عربستان در حال پرداخت باج‌ها است تا موضوع خاشقچی پایان یابد، اظهار داشت: متاسفانه پول ملت مسلمان در اختیار حکام سعودی است و آن‌ها نیز برای سرپوش نهادن به اقدامات خود، از سرمایه مردم سواستفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه افکار عمومی جهان و فعالان حقوق بشری که اینقدر برای خاشقچی دل می‌سوزانند لازم است درصدی از توجهات خود را به یمن متوجه کنند، افزود: ترامپ حرف‌هایی را در مورد یمن بیان کرده ولی باید موضوع یمن را یکپارچه دنبال کرد تا به نتیجه برسد و اتفاقات خوبی رخ دهد.

دمیدن در شیپور جنگ، سلاح غربی‌ها را به فروش می‌رساند

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: ترامپ گفته می‌خواهیم جلوی بمباران ائتلاف را بگیریم ولی این ادعاها واقعی نیست، زیرا اکنون مشخص شده آلمانی‌ها نیز برخلاف قول‌های قبلی به عربستان سلاح می‌دهند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آلمانی‌ها نیز برای حقوق بشر سلاح نمی‌سازند بلکه سلاح می‌سازند تا در جاهایی که جنگ است، این سلاح‌ها را به فروش برسانند./

پایان پیام



Source link