کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در قشم برگزار شد
کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در قشم برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان در جزیره قشم خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، علیرضا کمساری با اعلام این خبر افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، آشنایی مربیان باشگاه‌های کتاب‌خوانی با روش‌های استاندارد ترویج کتاب‌خوانی و شیوه‌های یاری […]


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب خوانی کودک و نوجوان در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علیرضا کمساری با اعلام این خبر افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، آشنایی مربیان باشگاه‌های کتاب‌خوانی با روش‌های استاندارد ترویج کتاب‌خوانی و شیوه‌های یاری رساندن به کودکان و نوجوانان برای حضور هر چه شایسته‌تر در جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کشور است.

وی بیان کرد: مدرسان این دوره، مباحثی پیرامون شیوه‌نامه اجرایی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان شامل تشکیل باشگاه‌های کتاب‌خوانی، آشنایی با ادبیات کودک، آشنایی با انواع کتاب کودک، ارزیابی و نقد ادبیات کودک و روش‌های مستندسازی و اطلاع‌رسانی به دیگر افراد علاقه‌مند را آموزش دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به لزوم تشکیل باشگاه‌های کتاب‌خوانی در سطح جزیره قشم ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این باشگاه‌‌ها، کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان است.

کمساری به ویژگی‌ها و امتیازهای طرح «جام باشگاهای کتاب‌خوانی کودک و نوجوان» اشاره کرد و گفت: در این طرح، پرورش نسل کتاب‌خوان، نهادینه‌سازی فرهنگ خرید کتاب خوب، فرصت برقرای ارتباط مستقیم نویسنده با جمعیت مخاطب و ارزش گذاری به تولیدات ملی به خصوص در حوزه کتاب‌های برگزیده توجه شده است.

به گفته وی اعضای این باشگاه می‌توانند کتاب‌های موردنظر خود را با تخفیف ۵۰درصدی از کتاب‌فروشی‌ها خریداری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم در توضیح بیشتر عنوان کرد: باشگاه کتاب‌خوانی، گروه‌هایی متشکل از کودکان و یا نوجوانان است که در گروه‌های ۱۲نفره و در مقطع‌های سنی پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول برای مبادله کتاب و خواندن کتاب‌های مبادله‌شده زیر نظر یک هماهنگ‌کننده بزرگسال تشکیل می‌شوند و پس از ثبت در دبیرخانه مرکزی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند.

گفتنی است، در این کارگاه آموزشی که جهت فعال‌سازی باشگاه‌های کتاب‌خوانی برای ارتباط مطلوب و موثر کودکان و نوجوانان با مقوله کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد، ۵۰نفر شامل مربیان مهدکودک‌های فعال، معلمان مدارس، طلاب حوزه علمیه و مادران علاقه‌مند شرکت داشتند.

این کارگاه آموزشی در دو روز به مدت ۱۶ساعت توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در محل مرکز رشد قشم برگزار شد.

نوشته کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در قشم برگزار شد اولین بار در رسانه مناطق آزاد. پدیدار شد.



Source link