کاوه مدنی از ابتدا دوتابعیتی اعلام شد
کاوه مدنی از ابتدا دوتابعیتی اعلام شد

باشگاه خبرنگاران جوان: سیدجواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با با اشاره به بحث نفوذ از طریق دوتابعیتی‌ها در کشور، گفت: مدت زیادی است که نظام دغدغه نفوذ از طریق دوتابعیتی‌ها را روی دست گرفته و مکررا هشدار می‌دهد. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم در آخرین جلسه‌ای که طی چند […]



باشگاه خبرنگاران جوان: سیدجواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با با اشاره به بحث نفوذ از طریق دوتابعیتی‌ها در کشور، گفت: مدت زیادی است که نظام دغدغه نفوذ از طریق دوتابعیتی‌ها را روی دست گرفته و مکررا هشدار می‌دهد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هم در آخرین جلسه‌ای که طی چند روز گذشته با وزیر اطلاعات و مسئولان ارشد این وزارتخانه داشتند، بار دیگر خطر نفوذ را گوشزد کردند و فرمودند: ضمن مقابله باید هجوم هم ببریم و عملیات متقابل انجام دهیم.

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه یکی از راه‌های جلوگیری از خطر نفوذ بحث استعلام جایگاه‌های خاص و حساس براساس قانون است، گفت: ما قانون مشاغل خاص داریم که در ردیف مقامات، مسئولان، وزرا، استانداران، سفرا و … موظفند قبل از نصب درباره آن‌ها استعلام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: متأسفانه در این چند سال استعلام‌های منفی داده شده، اما به آن توجهی نشده است.

وی تصریح کرد: بنده در مورد کاوه مدنی از وزیر اطلاعات پرسیدم؛ آیا درباره این شخص از شما استعلام کرده‌اند یا خیر؟ در همان زمان هم اعلام شد که وی دوتابعیتی است.

کریمی‌قدوسی عنوان کرد: جالب است که این شخص از داخل نظام و ساختار اجرایی نیامده و حتی یک پله از پایین به سمت بالا در این کشور حرکت نکرده است.

نماینده مردم مشهد و کلات گفت: کاوه مدنی به دلیل برخی آشنایی‌ها توسط عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست دعوت و به عنوان معاون این سازمان منصوب شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به موضوع پروژه نفوذ از طریق NGO‌ها و سمن‌ها با موضوع محیط زیست اظهار کرد: تنها در این پروژه ۵۰۰ دوربین جاسوسی در کویر مرکزی ایران با رمز “یوزپلنگ ایرانی” نصب کرده بودند.

وی تأکید کرد: کویر مرکزی در حقیقت محل سایت مرکزی تمرینی موشک‌های ماست و آن‌ها می‌خواستند با نصب این دوربین‌ها از جزئیات تست موشکی سر دربیاورند.

کریمی‌قدوسی بیان کرد: NGO‌های محیط زیست هم با مجوز ابتکار رئیس سازمان وقت محیط زیست در خلیج‌فارس با عنوان بررسی جلبک‌های دریایی روی سواحل و محیط زیست مشغول شدند، اما این NGO‌ها در حقیقت به دنبال شناسایی موقعیت اسکله‌های نظامی نیرو‌های دریایی سپاه بودند.

نماینده مردم مشهد و کلات تصریح کرد: کاوه مدنی هم در همین پروژه به کشور وارد شد و بعد از دستگیری سیدامامی و خودکشی وی، به مدنی پیغام دادند که نفر بعدی تو هستی؛ براین اساس این شخص به بهانه تعطیلات نوروزی به اتفاق همسرش از ایران خارج شده و در آنجا از طریق توئیت استعفای خود را اعلام می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مدنی دلیل استعفای خود را اینگونه اعلام می‌کند که در ایران همه به دنبال جاسوس هستند، پس نمی‌شود کار کرد، بنده بعد از خواندن پذیرش استعفای این شخص توسط کلانتری بسیار متأسف شدم که رئیس سازمان محیط زیست با اندوه فراوان اعلام کرده به خاطر تنگ‌نظری‌ها در کشورمان، کاوه مدنی نتوانسته به خدمات خود ادامه دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در همین فضا‌ها تحقیق و تفحص دوتابعیتی‌ها را انجام دادیم.



Source link