کشورهای بیشتری از رعایت تحریم‌های ضدایرانی معاف می‌شوند/ یاس ترامپ از نتیجه بخش بودن تحریم‌ها :: خبرگزاری خانه ملت
کشورهای بیشتری از رعایت تحریم‌های ضدایرانی معاف می‌شوند/ یاس ترامپ از نتیجه بخش بودن تحریم‌ها :: خبرگزاری خانه ملت

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به معافیت 8 کشور از رعایت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: ترامپ حرف‌هایی را بیان می کند که عمل کردن به آن یا غیر ممکن است یا هزینه‌های زیادی برای آمریکا به دنبال دارد. بیشتر بخوانید: اتخاذ استراتژی همبستگی ملی […]



غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به معافیت 8 کشور از رعایت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: ترامپ حرف‌هایی را بیان می کند که عمل کردن به آن یا غیر ممکن است یا هزینه‌های زیادی برای آمریکا به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید:

اتخاذ استراتژی همبستگی ملی و اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌هایی که ترامپ علیه ایران وضع می‌کند هزینه‌هایی برای آمریکا ایجاد می‌کند که این هزینه‌ها را مردم آمریکا باید از جیب خود بپردازند، اگر کشوری به فرمان ترامپ از تحریم‌های علیه ایران تبعیت کند و متضرر شود باید خسارات وارده بر آن کشور را ترامپ تقبل کند که فشار این هزینه‌ها بر مردم آمریکا وارد می‌شود.

مردم آمریکا هزینه‌های ناشی از غرور ترامپ را باید بپردازند

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقدم فشاری که افکار عمومی آمریکا به ترامپ وارد می‌کند در چهارچوب همین هزینه‌هایی است که آن‌ها باید از جیب خود بپردازند، بیان کرد: مالیات هایی که مردم آمریکا می‌پردازند به دلیل امیال نفسانی و غرور شخصی رئیس جمهور آمریکا برای مردم این کشور هزینه نمی‌شود، بلکه ترامپ مجبور می‌شود خسارات وارده به سایر کشورها را بپردازد، بنابراین شرایط، ترامپ نهایتا برای رهایی از فشار افکار عمومی باید با کشورهای دیگر همراه شود و دست از تحریم ایران بردارد.

وی افزود: اگر ترامپ به طور کلی فروش نفت ایران را متوقف کند، نهایتا قیمت بنزین در تمام دنیا از جمله آمریکا گران می‌شود، در نتیجه وضع تحریم‌ها علیه ایران، به مردم آمریکا نیز فشار وارد می‌کند و با توجه به انتخابات آتی آمریکا، ترامپ از این جهت با نگرانی‌هایی مواجه است و نمی‌تواند همه شعارهایی که علیه ایران داده را اجرائی کند.

آمریکا نمی‌تواند کدخدای دنیا باشد

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: من قول می‌دهم که به زودی شاهد این خواهیم بود که ترامپ از نتیجه بخش بودن اکثر تحریم‌های وضع شده علیه ایران مایوس شود و عقب نشینی کند، آمریکا نمی‌تواند کدخدای دنیا باشد، اکنون دوران سلطان جنگل بودن تمام شده است.

وی افزود: ترامپ به دنبال این است که سلطان جنگل باشد، در حالیکه دنیا جنگل نیست که ترامپ را به عنوان سلطان بپذیرد.

کشورهای بیشتری از رعایت تحریم‌های ضدایرانی معاف می‌شوند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نه تنها در داستان تحریم های نفتی بلکه در سایر تحریم‌ها، نیز ترامپ مجبور است برخی کشورها را از رعایت تحریم‌های وضع شده علیه ایران، معاف کند، گفت: همراهی با آمریکا در اجرای تحریم‌ها علیه ایران، برای کشورهای همراه با ترامپ خسارت بار خواهد بود.

اگر ترامپ به کشورهای همراه با آمریکا بگوید از ایران نفت نخرید، تبعیت می‌کنند ولی اگر نفت را از کشور دیگری با قیمت بیشتری خریداری کنند، آمریکا باید خسارت وارده به آن کشور را نیز پرداخت کند در نتیجه اجرای سیاست‌های تحریمی علیه ایران برای آمریکا نیز هزینه دارد

جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: اگر ترامپ به کشورهای همراه با آمریکا بگوید از ایران نفت نخرید، تبعیت می‌کنند ولی اگر نفت را از کشور دیگری با قیمت بیشتری خریداری کنند، آمریکا باید خسارت وارده به آن کشور را نیز پرداخت کند در نتیجه اجرای سیاست‌های تحریمی علیه ایران برای آمریکا نیز هزینه دارد.

رئیس جمهور آمریکا در جریان وضع تحریم‌ها مجبور به عقب‌نشینی می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون نیز کشورها چنین مطالباتی از آمریکا داشته‌اند، طبیعیتا خسارتی که به مردم آمریکا وارد می‌شود برای ترامپ مهم است و این رئیس جمهور آمریکا مجبور است گام‌های عقب نشینی خود را بردارد.

وی افزود: موفقیتی که در برابر تحریم‌های آمریکا به دست آمده را مرهون مقاومت مردم هستیم.

ترامپ در اجرای تحریم‌های نفتی طعم شکست را می‌چشد

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: ترامپ از همین ابتدا طعم شکست را می‌چشد و به زودی مشاهده خواهیم کرد که ملت ایران مثل همیشه پیروز و سرافراز خواهد بود و بر این فردی که ادای افراد قوی پنجه را در می‌آورند، پیروز می‌شوند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با بیان اینکه در مقطعی موقت شاید اجرای تحریم‌ها استمرار پیدا کند ولی از آنجایی که خسارت کشورهای همراه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، را آمریکا باید بپردازد، تقبل هزینه این سیاست‌های یک جانبه برای ترامپ سنگین است، گفت: مردم آمریکا باید بخشی از هزینه‌ها را بپردازند، کشورهای جهان نیز بی‌جهت از آمریکا تبعیت نمی‌کنند بلکه می‌دانند خسارت‌های وارده بر خود را ترامپ باید به آن‌ها بپردازد./

پایان پیام



Source link